رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اشکذر:

روستای شمسی برگزیده دومین دوره جام باشگاه های کتابخوانی کودک و نوجوان کشور/ شمسی افتخاری برای شهرستان اشکذر

روستای شمسی در دومین دوره جام باشگاه های کتابخوانی کودک و نوجوان در بین بیش از ۵هزار باشگاه کودک و نوجوان روستا های کشور به عنوان یکی از ۱۰روستای برتر معرفی شد.
کد خبر: ۸۹۷۸۳۱۳
|
۰۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۶:۵۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از اشکذر ، روستای شمسی بخش رستاق موفق شد در دومین دوره جام باشگاه های کتابخوانی کودک و نوجوان در بین بیش از ۵هزار باشگاه کودک و نوجوان روستا های کشور به عنوان یکی از ۱۰روستای برتر معرفی و لوح تقدیر خود را از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دریافت کند.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اشکذر در مصاحبه با خبرنگار بسیج اشکذر به موفقیت اخیر روستای شمسی اشاره کرد و افزود: در طول چهار سال گذشته شهرستان اشکذر موفق شده است تا در جشنواره های روستایی و عشایری کتاب کشور به کسب مقام های برتر دست یابد.
“هادی ملانوری” ادامه داد: در سال ۹۳ روستای ابراهیم آباد، سال ۹۴ روستای شمسی به عنوان ده روستای دوستار کتاب و روستای شرف آباد جز ۲۰روستای دوستار کتاب از سوی معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد کشور انتخاب شدند و در ادامه این موفقیت ها، سال گذشته روستای شمسی به عنوان برگزیده برترین روستاهای کشور انتخاب شد.
وی با اظهار اینکه به روستاهای برگزیده دوستار کتاب کشور مجوز تشکیل باشگاه کتابخانی داده میشود، عنوان کرد: باتوجه به اینکه روستاهای شمسی، ابراهیم آباد و شرف آباد جزء روستاهای دوستار کتاب کشور معرفی شده اند، در این روستاها باشگاه کتابخانی با همت فعالان فرهنگی روستا ها و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اشکذر تشکیل شده است و همچنین یک کارگاه آموزشی ویژه جام باشگاه های کتابخوانی با حضور فعالان این بخش برگزار شد.
ملانوری به عوامل موفقیت این روستاها در بخش کتابخوانی اشاره کرد و گفت: میزان مشارکت مردمی در بحث کتاب و کتابخوانی یکی از عوامل مهم موفقیت روستاهای شهرستان در کسب این مقام ها بوده است.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اشکذر با اشاره به اقدامان این اداره در کسب موفقیت های اخیر روستاهای شهرستان در بحث کتاب خوانی افزود: طرح روستاهای برتر کتابخوانی توسط معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کشور مدیریت میشود و به تناسب ادارات فرهنگ و ارشاد شهرستان ها نیز درگیر این موضوع هستند که اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اشکذر در همین راستا جلسات متعددی با دهیارها و شورای روستاهای شهرستان داشته است که در نهایت به هدف خود که ترویج فرهنگ کتابخوانی است دست یافتیم.

ارسال نظرات