به همت دفتر نمایندگی ولی فقیه در ناحیه امام سجاد (ع) برگزار شد ؛

کارگاه «سبک زندگی» و مصون سازی فرهنگی

کارگاه «سبک زندگی» و مصون سازی فرهنگی با حضور استاد محسن رضایی کارشناس ارشد فضای مجازی به همت دفتر نمایندگی ولی فقیه در ناحیه امام سجاد (ع) در حسینیه حضرت زهرا (س) برگزار شد .
کد خبر: ۸۹۷۸۳۲۰
|
۰۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۷:۴۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج ، استاد محسن رضایی کارشناس ارشد فضای مجازی صبح دیروز در کارگاه «سبک زندگی» و مصون سازی فرهنگی که در حسینیه حضرت زهرا (س) برگزار شد با اشاره به نقش دین در توسعه فرهنگ اسلامی اظهار داشت: دین با وجود انسان عجین شده است. فطرت الهی خلقت انسانی بر مبنای همین آموزه‌های دینی است و این اموزه‌ها براساس فطرت انسانی است و نه فقط در جریان زندگی فرد می‌تواند اثرگذار باشد بلکه بر اعماق همه زندگی فرد اثرگذار خواهد بود و می‌تواند همه چیز را از ابتدا تا انتها تغییر دهد و در واقع حال همه چیز را خوب می‌کند بنابراین دین با فرد تطبیق ذاتی دارد ولی ما هنر بیان آن را نمی‌دانیم.

وی تصریح کرد: دین شفا است و ما باید نسخه‌پیچ خوبی باشیم و امور زندگی باید براساس نسخه دقیق حیات طیبه تنظیم شود ولی متاسفانه برخی در جامعه مسیری غیر از دین در پیش گرفته و امروز شاهد آمار طلاق، مهریه‌های بالا و آسیب‌های اجتماعی و هزینه‌هایی که هر سال افزایش می‌یابد هستیم بنابراین باید با برنامه‌ریزی سبک زندگی اسلامی را به درون زندگی آورد.

کارشناس ارشد فضای مجازی گفت:تمام گرفتاری های ما در فضای مجازی بر سر تعریف فضای مجازی است ما فکر میکنیم هرچیزی که ماهیت فیزیکی داشته باشد واقعی و هرچیزی که ماهیت فیزیکی نداشته باشد مثل فضای مجازی،مجازیست.

وی ادامه داد : امروزه تمام سبک زندگی و تعاملات ما تحث تاثیر فضای مجازی هدایت میشود و مسیر زندگی ما را مشخص میکند اما متاسفانه ما براحتی از کنار فضای مجازی عبور میکنیم ؛ تمام معضلات ما به خاطر این است که ما در تعریف این موضوع گیر کرده ایم .

رضایی با اشاره به سرلوحه قرار دادن فرمایشات و منویات مقام معظم رهبری در راستای موضوع و مسائل دفاع مقدس تصریح کرد: ایشان در این راستا می‌فرمایند حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس باید در عین امانتداری و دقت انجام شود و از معارف دفاع مقدس به عنوان سرچشمه فعالیت‌های فرهنگی یاد می‌شود.

وی ادامه داد : در سال 1395ضریب نفوذ اینترنت در ایران به 82 درصد رسید و تقریبا 90 درصد مردم در ایران به اینترنت دسترسیس دارند و 47 میلیون گوشی تلفن همراه به اینترنت وصل هست و 70 درصد دانش آموزان بالای 5 سال از اینترنت استفاده میکنند با این وضع ما تا ده سال دیگر نخبه نداریم.

وی در پایان خاطر نشان کرد : فضای مجازی وسعت بیکران اما عمق بسیار کمی دارد و با مغز مستقیما ارتباط دارد و در مغز ما حضور فیزیکی دارد و ما را هدایت میکند.

 
خبرنگار بسیجی : فرهادی
ارسال نظرات
پر بیننده ها