خبرهای داغ:
رئیس سازمان بسیج سازندگی استان سمنان از بهره‌برداری از ۵۹ پروژه عمرانی قرارگاه پیشرفت و آبادانی بسیج سپاه این استان تا پایان امسال خبر داد.
کد خبر: ۸۹۷۸۳۲۷
|
۰۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۵

به گزارش خبرگزاری بسیج در سمنان، جبار دوست‌محمدیان در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به مأموریت سپاه استان سمنان در توسعه عمران روستایی و محرومیت‌زدایی اظهار داشت: از سوی قرارگاه پیشرفت و آبادانی بسیج سپاه استان سمنان، ۵۹ پروژه عمرانی در ۵۹ روستای دهستان‌های فرومد، قهاب، رستاق و خارتوران در دست اجراست که این پروژه‌ها با ۷۰ تا ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی تا پایان امسال مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

دوست‌محمدیان اجرای سد خاکی آبخیزداری، اجرای شبکه‌های آبی برای شرکت آب و فاضلاب روستایی، انتقال آب و لایروبی قنوات را ازجمله این طرح‌ها بیان کرد و گفت: ۵۰ درصد از اعتبارات موردنیاز این طرح‌ها از سوی این نهاد و ۵۰ درصد بقیه از سوی دستگاه‌های مرتبط ازجمله جهاد کشاورزی، منابع طبیعی و آب و فاضلاب روستای تأمین شده است.

وی همچنین از ایجاد دو مرکز دامپزشکی در هر دهستان خبر داد و گفت: با مستقر شدن دامپزشکی در این مراکز روستاییان می‌توانند از خدمات دامپزشکی در این روستاها بهره‌مند شوند.

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان سمنان با بیان اینکه قرارگاه پیشرفت و آبادانی متشکل از پنج کارگروه عمران، زیرساخت، اشتغال، سلامت و کارگروه فرهنگی است، تصریح کرد: در بخش عمران، ساخت ۳۴ پروژه ازجمله مساجد تعمیر مساجد ساخت خانه عالم و سرویس‌های بهداشتی در دست اقدام بوده و این نهاد یک میلیارد ریال در سال‌جاری برای این امر اختصاص داده است.

دوست‌محمدیان همچنین از تأمین ۶۰ مورد جهیزیه برای زوج‌های جوان خبر داد و گفت: شناسایی این افراد از طریق حوزه‌های مقاومت بسیج، کمیته امداد و بنیاد شهید انجام‌گرفته و در این راستا موفق شدیم با کمک ۱۰۰ میلیون تومانی این نهاد برای ۶۰ زوج جهیزیه تأمین و به آنان اهدا کنیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها