سفیر نروژ در مازندران: درصدد هستم تا از این ظرفیت‌ها برای گسترش روابط تجاری بین ایران و نروژ در بخش‌‌های شیلات، محصولات کشاورزی، نفت و کشتی‌رانی را احیاء و زمینه توسعه و گسترش همکاری‌ها در این زمینه‌ها را فراهم کنم.
کد خبر: ۸۹۷۸۳۳۶
|
۰۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۹

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، لارس نوردروم در بازدید از ظرفیت بالقوه نوشهر برای گسترش همکاری‌های مشترک بین دو کشور، اظهار کرد: از اینکه فرصتی دست داد تا در بندر نوشهر حاضر شوم و از نزدیک امکانات و ظرفیت‌های موجود در آن را بازدید کنم بسیار خرسند هستم و بندر برای گسترش زمینه‌های همکاری بین دو کشور مفید است.

وی افزود: درصدد هستم تا از این ظرفیت‌ها برای گسترش روابط تجاری بین ایران و نروژ در بخش‌‌های شیلات، محصولات کشاورزی، نفت و کشتی‌رانی را احیاء و زمینه توسعه و گسترش همکاری‌ها در این زمینه‌ها را فراهم کنم.

مدیرکل بنادر و دریانوردی مازندران نیز با تشریح موقعیت ویژه جغرافیایی، امکانات و ظرفیت‌های بسیار مطلوب و بالقوه بندر قدیمی و با سابقه نوشهر، بیان کرد: از گسترش همکاری‌ها بین دو کشور در زمینه فعالیت‌های بندری و مبادلات بازرگانی استقبال می‌کنیم.

محمدتقی انزان‌پور با اشاره به نزدیکی بندر نوشهر به پایتخت و مراکز مهم صنعتی کشور که از ویژگی‌های مهم و بارز این بندر، تصریح کرد: در سال‌های گذشته سرمایه‌گذاری‌های قابل توجهی در منطقه ویژه اقتصادی بندر نوشهر از طریق مشارکت بخش خصوصی در زمینه‌های ساخت انبارهای سرپوشیده، رمپ رو رو، سیلوی غلات، سه پست اسکله تجاری و... انجام شد.

وی وجود زیرساخت‌های موردنیاز بخش مسافری را از دیگر ظرفیت‌ها و ویژگی‌های بندر نوشهر عنوان کرد و گفت: وجود ترمینال مسافری در بندر نوشهر سبب شد تا شرایط انعقاد قرارداد با بخش خصوصی برای راه‌اندازی خط مسافری به کشورهای همجوار حاشیه دریای خزر به وجود آید که این انعقاد در حال انجام است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها