خبرهای داغ:

نیروهای مسلح در اسکان زلزله زدگان به خوبی به وظایف خود عمل کردند

رئیس فراکسیون امید مجلس گفت: دستگاه های اجرایی و نیروهای مسلح در امداد رسانی و اسکان زلزله زدگان استان کرمانشاه به خوبی به وظایف خود عمل کرده‌اند.
کد خبر: ۸۹۷۸۳۵۰
|
۰۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمانشاه، محمد رضا عارف در جلسه شورای اداری استان کرمانشاه اظهار داشت: استان کرمانشاه پتانسیل بالایی دارد و سهم ارزشمندی در ۸ سال دفاع مقدس داشته است و بنا بر دلایلی که استاندار کرمانشاه به ان اشاره کرد متاسفانه نتوانسته سهم خود را در توسعه دریافت کند و جا دارد نسبت به این استان توجه ویژه داشته باشیم.

 

رئیس فراکسیون امید مجلس گفت: امید است شاخص‌های توسعه استان وضعیت بهتری پیدا کند چرا که در توسعه اقتصادی می‌تواند با کشورهای همسایه در منطقه روابط خوبی را داشته باشد و هر جا که نیاز به تصمیم قانونی و یا پیگیری داشت ما حتما به مردم استان خدمت خواهیم کرد.

 

عارف در ادامه اظهار داشت: ما از همان لحظات اولیه پیگیر مشکلات و مطالبات زلزله زدگان بودیم و امروز از نزدیک شاهد تلاش‌های نهادها و سازمان‌های مختلف در امر خدمت رسانی بودیم.

 

وی با بیان اینکه سپاه، ارتش، قرارگاه خاتم(ص) ، بهداشت و درمان و مدیریت بحران خدمات شایان توجهی به مردم زلزله زده ارائه کردند، افزود: اگر چه در فضای مجازی برخی مسئولین زیر سوال رفتند اما اقدامات به موقعی در این راستا انجام دادیم و اجازه بزرگ‌نمایی به این مسئله داده نشد.

 

 

عارف افزود: متاسفانه در کشور هنوز بین نهادها و دستگاه‌های مختلف ناهماهنگی هایی وجود دارد و با هم همدل نیستند که این مسئله باید حل و فصل شود.

این مسئول گفت: طی بازدیدی که امروز از مناطق زلزله زده به عمل آمد برخی نارسایی‌ها به خصوص در مرحله اسکان دیده شد و با بنیاد مسکن در این خصوص صحبت شد و خواستار حل و فصل این مشکلات شدیم.

 

وی تاکید کرد: با توجه به دمای بالای این مناطق در تابستان باید به وضعیت اسکان به طور جدی رسیدگی شود، اگر چه دولت به موقع تصمیم گیری کرد و نسبتا به تعهدات خود عمل کرد اما در مصوبات اولیه در دولت اشتباهاتی رخ داد که نیاز به اصلاح مصوبه است و استانداری کرمانشاه در این خصوص باید اهتمام ویژه داشته باشد و ما هم تا جایی که امکان دارد کمک می کنیم.

 

عارف در ادامه خواستار حل و فصل برخی مشکلات در مناطق زلزله زده شد و گفت: بحث کمبود کانکس ها، مرتفع شدن مشکل بیمه، اصلاح طرح های هادی و اجرایی کردن مصوبات دولت توسط بانکها از آن جمله است.

 

وی اشاره ای به لایحه بودجه ۹۷ کرد و ابراز داشت: در حال حاضر این لایحه از کمیسیون تلفیق گذشته و در دستور مجلس است و لذا قادر به تغییر آن نیستیم و در حد امکان نمایندگان مجلس در استان باید راهکاری برای آن از جمله الحاق یک بند به قانون، ترمیم قانون و ... را به مجلس ارائه دهند و تا حد امکان ما نیز در این زمینه کمک خواهیم کرد.

 

عارف اظهار داشت: سعی می کنیم در بحث شاخص های توسعه به خصوص اشتغال استان که وضعیت نامطلوبی دارد وارد شویم.

 

وی خاطر نشان کرد: سیاست اصل ۴۴ سرمایه گذاری بخش خصوصی است اما اگر جایی بخش خصوصی انگیزه حضور نداشت راه برای دولت باز است و اولویت دولت باید تشویق بخش خصوصی باشد.

ارسال نظرات