مدیر علمی پژوهشی سازمان بسیج دانش آموزی مطرح نمود
سازمان بسیج دانش آموزی با هدف گسترش سطوح خدمت رسانی ،فراگیر نمودن آموزش ، اشاعه فرهنگ انجام کار گروهی احترام به یکدیگر و تقویت انگیزه و هوش در بین اعضای تیم ها و ترویج رحیه خودباوری در عرصه علم و دانش فعالیت می نماید.
کد خبر: ۸۹۷۸۳۵۳
|
۰۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۲

دکتر فرهام علیزاده مدیر علمی پژوهشی سازمان بسیج دانش آموزی در مصاحبه با سرویس دانش آموزی خبرگزاری بسیج به تشریح فعالیتها و اقدامات علمی این سازمان در عرصه دانش آموزی پرداخت.

برگزاری یازدهمین دوره  لیگ علمی بین المللی پایا بعنوان بزرگترین لیگ علمی جهان اسلام

 مدیرعلمی پژوهشی سازمان بسیج دانش آموزی اظهار داشت که این سازمان در نظر دارد تا یازدهمین  دوره لیگ علمی پایا را در سطح داخلی و بین المللی در سه مرحله مقدماتی، نیمه نهایی و نهایی برگزار نماید

وی اظهار داشت، که این لیگ به صورت گروهی در پایه ششم ابتدایی و دوره اول متوسطه در یک رشته واحد به عنوان علوم پایه متشکل از دروس علوم ریاضی و علوم تجربی و در پایه دهم در رشته های علوم ریاضی، علوم تجربی و علوم انسانی برگزار می گردد، که در آن 5 نفر از دانش آموزان در قالب یک تیم به پاسخگویی سوالات می پردازند.

علیزاده افزود، در این لیگ علاوه  بر رشته های فوق کامپیوتر و برنامه نویسی و لیگ پژوهشی در مقطع متوسطه دوره اول (هفتم، هشتم و نهم) و مقطع متوسطه دوم (دهم و یازدهم) طراحی شده است.

دکتر علیزاده افزود،  این لیگ با هدف گسترش سطوح خدمت رسانی در عرصه علمی ،فراگیر نمودن آموزش ، اشاعه فرهنگ انجام کار گروهی،  احترام به یکدیگر و تقویت انگیزه و هوش در بین اعضای تیم ها و ترویج رحیه خودباوری به دانش آموزان  بهمراه آموزش مجازی به دانش اموزان در تمامی مراحل این لیگ (مقدماتی، نیمه نهایی و نهایی)ارائه می گردد. که در حال حاضر ثبت نام آن شروع و تا 10/11/96 در واحدها و حوزه های بسیج دانش آموزی سراسر کشور صورت می پذیرد.

تقویت بنیۀ علمی دانش آموزان با استفاده از جدیدترین روش های آموزشی

مدیر علمی پژوهشی سازمان بسیج دانش آموزی افزود، از دیگر فعالیتها این سازمان در خدمت رسانی علمی می توان به تولید و توزیع بسته های آموزشی فسفر،جهش و قطب نما که در سطح کشور با هدف تقویت بنیۀ علمی دانش آموزان و با استفاده از جدیدترین و به روز ترین روش ها و ابزار های آموزشی تهیه شده اشاره نمود.

وی افزود، بسته های آموزشی هوشمند با کمک دبیران مدارس برتر تهران تهیه گردیده و مزیت اصلی آن ها امکان بهره مندی از آموزش یکسان، یکپارچه و با کیفیت بالا برای دانش آموزان در تمامی شهرها می باشد به طوری که دانش‌آموزان می توانند تنها با داشتن یک کامپیوتر یا لپ تاپ می توانند تحت آموزش بهترین دبیران کشور قرار گیرند. ویژگی دیگر این بسته ها شامل بودن تمامی سرفصل های منابع موجود در بازار جهت تضمین پوشش مطالب مورد نیاز دانش آموزان است. همچنین تمامی آموزش‌های این بسته ها کاملا به صورت گرافیکی و جذاب طراحی شده است

جشنواره ملی کارآفرینی فردا با رویکرد ایجاد روحیه خلاقیت و نوآوری

مدیر علمی پژوهشی سازمان بسیج دانش آموزی بیان نمود که از دیگر اهداف سازمان بسیج دانش آموزی شروع به کار جشنواره ملی کارآفراینان فردا با هدف گسترش روحیه کارآفرینی ،  توسعه کسب و کار جدید در جامعه ،تقویت روحیه کارآفرنی و در نهایت برانگیختن مهارتهای کارآفرینی می باشد که در حال حاضر اقدامات اولیه در زمینه طراحی و تدوین صورت پذیرفته و به امید خدا تا پایان سال دستوالعمل اجرایی آن به استانها ابلاغ می شود.

علیزاده افزود، در این طرح با توجه به موارد فوق بر آنیم تا یک مدل و الگوی ملی در فرآیند شناسایی افراد مستعد ، روش های آموزشی جهت ارتقای مهارت ، توسعه نگرش و تغییر رفتار را ارئه نمائیم.

مدیر علمی پژوهشی سازمان بسیج دانش آموزی ، در پایان با اشاره به تعامل مناسب با وزارت آموزش و پرورش به جهت تقویت بنیه  علمی دانش آموزان افزود که این سازمان با مراکز علمی و پژوهشی به صورت مستقیم و غیر مستقیم همکاری می نماید.

 
ارسال نظرات