مدیر حوزه علمیه جعفریه رستمکلا با انتقاد به عدم همکاری مسؤولان در برگزاری مراسم وحدت حوزه و دانشگاه در بهشهر، بیان کرد: عدم دعوت از حوزه‌ها علمیه در این مراسم نشان از این مهم دارد که مسؤولان اصلا دغدغه دینی و فرهنگی ندارند و مادامی که مسؤولان چنین دغدغه‌ای را احساس نکنند از حوزه علمیه کاری بر نخواهد آمد.
کد خبر: ۸۹۷۸۳۶۱
|
۰۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۸

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، حجت‌الاسلام مرتضی ایازی در جمع اعضای بسیج رسانه بهشهر  با اشاره به تغییر سبک زندگی در جامعه امروز اظهار کرد: در گذشته مردم با دنیای حقیقی سر و کار داشتند و فضاهای ارتباطی و مجازی محدود به چند شبکه تلویزیونی و آثاری از بی‌دینی و بی‌حجابی در آن دوران دیده نمی‌شد و وجود حوزه‌های علمیه امورات را کفایت می‌کرد.

وی با بیان اینکه گسترش فضاها، نوع ارتباطات مردم تغییر یافت، افزود: امروز در جهانی زندگی می‌کنیم که مردم با شبکه‌های اینترنتی فراوانی در ارتباطند و در برخورد با مسائل تحلیل‌های متفاوتی را بیان می‌کنند که این تحلیل‌ها برگرفته از همین شبکه‌ها و فضاهای مجازی است.

 مدیر حوزه علمیه جعفریه رستمکلا با انتقاد به عدم همکاری مسؤولان در برگزاری مراسم وحدت حوزه و دانشگاه در بهشهر، بیان کرد: عدم دعوت از حوزه‌ها علمیه در این مراسم نشان از این مهم دارد که مسؤولان اصلا دغدغه دینی و فرهنگی ندارند و مادامی که مسؤولان چنین دغدغه‌ای را احساس نکنند از حوزه علمیه کاری بر نخواهد آمد.

این مسؤول با بیان اینکه حوزه‌های علمیه می‌توانند نقش بسزایی در مسائل کشور داشته باشند، تصریح کرد: اراده اصلاح به انجام امورات در مسؤولان وجود ندارد.

ایازی با تاکید بر اینکه در مازندران بین حوزه‌های علمیه و مسؤولان ارتباطی وجود ندارد، گفت: با توجه به اینکه در جامعه انقلابی و اسلامی زندگی می‌کنیم در حل مشکلات و معضلات از ایده‌ و نظرات حوزه استفاده نمی‌شود، در واقع در مازندران هیچ ارتباطی بین حوزه‌های علمیه و مسؤولان وجود ندارد.

وی با بیان اینکه همت جمعی راه‌گشای حل مشکلات جامعه است، افزود: روحانیت همچون سایر اقشار دیگر جامعه در بحث فضای مجازی فعال و برای رفع شبهات نهادها و مؤسساتی تشکیل و فعالیت مستمر دارد.

مدیر حوزه علمیه جعفریه رستمکلا با اشاره به اینکه دنیا به سمت مدگرایی سوق پیدا کرده است، افزود: از بین بردن اعتماد به نفس مردم کاری است که آمریکا با دنیا می‌کند و زمانی که این اتفاق در کشوری رقم زده شود آسیب‌های اجتماعی چون طلاق، بزهکاری و... رواج پیدا می‌کند.

این مسؤول با بیان اینکه نابودی تحکیم بنیان خانواده و پایین کشیدن جایگاه و ارزش مادر از اهداف اصلی شبکه‌های غربی است، تصریح کرد: تاثیر فضاها و شبکه‌های مجازی شکافی بین اعضای خانواده به‌ویژه زوجین ایجاد کرده است که این مهم باید با درایت بیشتر مدیریت شود تا شاهد افزایش آمار طلاق در کشور نباشیم.

ایازی با تاکید بر اینکه فضاهای مجازی ما را از زندگی حقیقی دور کرد، ادامه داد: یکی از دلایل عمده وابستگی به فضاهای مجازی این است که از قرار گرفتن در زندگی واقعی واهمه داریم و این از اهداف برنامه‌ریزی شده دشمنان است.

وی با بیان اینکه اسلام یک فرهنگ غنی است، تصریح کرد: اسلام به‌عنوان یک فرهنگ غنی باید در تمام زوایای زندگی ما ورود پیدا کند و تا زمانی که به درک درستی از مسائل نرسیم فرهنگ ما دینی نمی‌شود.

مدیر حوزه علمیه جعفریه رستمکلا در پایان از اصحاب رسانه و فعالان فضای مجازی خواست تا عمار زمان خود باشند و واقعیت‌ها را خارج از هرگونه سیاه‌نمایی‌ها بازگو کنند و هرگز فراموش نکنند که اهل قلم و اصحاب رسانه زبان گویای جامعه هستند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها