خبرهای داغ:
گردآورنده نامه‌های رهبر معظم انقلاب گفت: رهبر انقلاب تهدید اسلام‌هراسی و اسلام‌ستیزی را تبدیل به فرصت کردند.
کد خبر: ۸۹۷۸۳۷۱
|
۰۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۷

به گزارش خبرگزاری بسیج،  نشست تبیین و تحلیل کتاب «منظومه فکری آیت الله العظمی خامنه‌ای» به قلم عبدالحسین خسروپناه عصر امروز (دوشنبه، ۲ بهمن ماه) با حضور سید جلال دهقانی فیروزآبادی، عباس چاردلی، جعفر درونه، مجید سرسنگی، حسین سلیمی و محمود صلاحی در فرهنگسرای گلستان برگزار شد.

«جعفر درونه» گردآورنده نامه های رهبر معظم انقلاب در این نشست با بیان اینکه اول بهمن‌ماه سالروز صدور اولین نامه رهبر انقلاب به جوانان اروپا بود، اظهار داشت: اول بهمن سال ۱۳۹۵ رهبر انقلاب پیام دیگری برای اتحادیه دانشجویان اروپا ارسال کردند که هر دو از اهمیت ویژه ای برخوردار هستند.

وی گفت: اقدام رهبر انقلاب یک اقدام ابتکاری، خردمندانه، هوشمندانه و به‌هنگام بود. این اقدام در چارچوب دیپلماسی رسمی و حتی دیپلماسی عمومی قابل تعبیر و تفسیر نیست. این نامه از منظر یک رهبر سیاسی صادر نشده، بلکه از منظر یک رهبر مذهبی صادر شده است، مخاطب نامه نیز قشر خاصی در نظر گرفته شده است، در حالی که در دیپلماسی عمومی، عموم مردم مخاطب هستند. ایشان جوانان را خطاب قرار دادند و انتظار جوششی از آن‌ها دارند.

درونه تصریح کرد: ظاهر و بهانه این نامه توسط رهبر انقلاب به بهانه حمله داعش در اروپا بود؛ اما همه‌ی هدف این نامه نبود و ایشان فقط نخواستند این اقدام جنایتکارانه را محکوم کنند، بلکه ایشان پروژه اسلام‌هراسی در غرب را که به مسلمان‌ستیزی تبدیل شده بود، هدف قرار دادند. رهبر انقلاب تهدید اسلام‌هراسی و اسلام‌ستیزی را تبدیل به فرصت کردند. جنس نامه ایشان نیز متفاوت از جنس نامه های رهبران ادیان الهی بود.

گردآورنده نامه های رهبر معظم انقلاب گفت: یکی از روش هایی که در این نامه به کار گرفته شده، ایجاد سوال است. استراتژی سوال یکی از استراتژی‌های پیامبران الهی برای دعوت بوده است. چیزی که رهبر انقلاب در این نامه به آن پرداخته‌اند. پیامبران به دنبال بیدارسازی فطرت هستند. سوال برای پیدا کردن حقیقت ایجاد انگیزه می‌کند و زمینه پذیرش پاسخ را در مخاطب ایجاد می‌کند.

وی افزود: سوال برای انسان مسئولیت‌آفرین است. باید از روشی که رهبر انقلاب برای دعوت استفاده کرده‌اند، یاد کنیم. ایشان فاصله اسلام ناب را با اسلام تکفیری‌ها مشخص کرده است.

درونه ادامه داد: ما وظایفی در برابر دعوت پیامبران داریم؛ اول گرامیداشت دعوت پیامبر و دوم اینکه یک کار بزرگ درباره نامه رهبر انقلاب انجام دهیم. رهبر انقلاب در نامه خود خطاب به جوانان فرمودند «اسلام را بدون واسطه بشناسید»؛ پس شناساندن اسلام واقعی اولین مأموریت ماست. دومین ماموریت نیز شناساندن شخصیت صادرکننده نامه است.

گردآورنده نامه های رهبر انقلاب خاطرنشان کرد: درباره شناساندن شخصیت صادرکننده نامه باید دست عبدالحسین خسروپناه را بخاطر کتاب «منظومه فکری آیت الله خامنه ای» ببوسیم؛ اما کار بیشتری لازم است.

وی تاکید کرد: اگر می‌خواهیم شخصیت آیت الله خامنه‌ای را بشناسیم، باید ببینیم ایشان به سوال «من کیستم» چه پاسخی می‌دهند. ایشان در پاسخ به این سوال می فرمایند «من انقلابی‌ام»؛ لذا ما نیز باید از این خاستگاه رهبر انقلاب را بشناسانیم.

درونه عنوان کرد: در ابعاد عملی شناخت رهبر انقلاب باید به مبارزه خستگی‌ناپذیر ایشان با نظام سلطه و دشمن‌شناسی خردمندانه معظم له بپردازیم. ایشان نصرت دین خدا و باور اینکه اگر دین خدا را یاری کنیم، ما نیز یاری می‌شویم، مورد توجه قرار داده‌اند که لازم است در زمینه شناخت ایشان به این مورد نیز توجه شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها