خبرهای داغ:
رئیس مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه با تاکید بر اینکه رهبر انقلاب ایدئولوگ استراتژیست است، گفت: آیت‌الله خامنه‌ای را جامع شهید مطهری و شهید بهشتی می‌شناسم.
کد خبر: ۸۹۷۸۳۷۶
|
۰۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۷

به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت‌الاسلام «عبدالحسین خسروپناه» نویسنده کتاب «منظومه فکری آیت‌الله العظمی خامنه‌ای» در نشست تبیین و تحلیل این کتاب که عصر امروز (دوشنبه، ۲ بهمن ماه) در فرهنگسرای گلستان برگزار شد، اظهار داشت: امیدوارم مدیران کشور از اندیشه‌های رهبر انقلاب اسلامی بهره بگیرند و آن را به کار ببندند.

وی درباره مدت زمان نگارش کتاب «منظومه فکری آیت‌الله العظمی خامنه‌ای» گفت: اتمام این کتاب دو سال به طور تمام وقت طول کشیده است. ساختار این کتاب ۱۴ بار ویراست شده تا اندیشه راهبردی و کاربردی رهبر انقلاب بیرون آمده است. این کتاب مجموعه مقالاتی نیست که سفارشی بوده باشد بلکه یک کار دانشنامه‌ای است که برای تک تک کلمات بحث و گفت‌و‌گو کرده‌ایم.

خسروپناه با طرح این سوال که چگونه رهبر معظم انقلاب در تصمیم‌گیری دقیق و موفق عمل می‌کنند که دشمنان نیز اعتراف می‌کنند ایشان از نظر تصمیم‌گیری دقیق عمل کرده است، عنوان کرد: اوایل انقلاب عده تصمیم گرفتند ارتش جمهوری اسلامی ایران را مُنحل کنند. همه کسانی که اکنون علیه سپاه حرف می‌زنند و خُرده می‌گیرند اول انقلاب به دنبال انحلال ارتش بودند.

این اندیشمند اسلامی افزود: بخاطر دارم یکی از شخصیت‌های که به جِد از ارتش حمایت کرد و لباس ارتشی می‌پوشید و در منطقه حضور پیدا می‌کرد و بنده مکرر در دزفول و در پایگاه نیروی هوایی ارتش و مسجد جامع شخصاً دیدم، آیت‌الله خامنه‌ای بود. می‌دیدم ایشان با لباس ارتشی برای تثبیت و تحکیم ارتش جمهوری اسلامی حضور پیدا می‌کرد. تا ارتش منحل نشود تا ارتش و سپاه با هم 2 بازوی نظامی جمهوری اسلامی در نظر گرفته شوند. آن زمان خیلی‌ها می‌گفتند حفظ ارتش تصمیم انقلابی نیست، تصمیم انقلابی منحل ارتش است اما آیت‌الله خامنه‌ای صحیح انقلابی اتخاذ کردند.

رئیس مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه با اشاره به کمبودهای نظام اسلامی در دفاع مقدس بیان کرد: ما در دوران دفاع مقدس با امکانات خیلی کمی برخوردار بودیم. سیم‌خاردار نداشتیم. زنجیرهایی که به وسیله آن رزمندگان پلاک‌هایشان را به گردن آویزان می‌کردند را هم نداشتیم. در عملیات رمضان برای آویزان کردن پلاک به ما سیم تلفن دادند و به وسیله آن پلاک‌ها را به گردن می‌بستیم. ما وقت نماز متوجه زخم گردن‌مان می‌شدیم. در عملیات بدر به بچه‌ها گفتند یا لباس نظامی انتخاب کنید یا شلوار چون لباس کامل نظامی وجود نداشت رزمندگان بپوشند. بعضی لباس شخصی با شلوار نظامی پوشیدند و بعضی‌ها برعکس. موشک‌هایی که داشتیم نیز خیلی محدود بود که از طریق بازار سیاه و واسطه‌ها با چند برابر قیمت واقعی خریداری می‌شد.

وی ادامه داد: آیت‌الله خامنه‌ای رهبر شد. اولین توصیه‌ای که به فرماندهان ارشد سپاه و ارتش کردند این بود که باید موشک بسازیم. و در بُرد و ارتفاع نباید رادارها بتوانند روی موشک‌های ما تاثیرگذار باشند. تازه جنگ تمام شده بود و صدام شکست خورده بود. همه دنیا علیه آن‌ها موضع گرفته بودند و مهاجم شناخته شده بودند. این تصمیم در مخیله کسی نمی‌گنجید که الان اگر این قدرت موشکی و نظامی را نداشتیم ده‌ها و صدها بار حمله نظامی می‌شد.

خسروپناه ادامه داد: رهبری وقتی دیدند کشور از نظر علمی افت دارد و رتبه علمی ما که جایگاه تمدنی داریم رتبه 60 و 70 بود. رهبر معظم انقلاب فرمودند :«این شأن ایران نیست، نقشه جامع علمی کشور باید نوشته شود تا رتبه ایران ارتقاع پیدا کند» اینقدر مطالبه، پیگری و دنبال کردند تا رتبه علمی کشور به ۱۶ رسید. ایشان شخصًا از بسیاری از طرح‌ها علمی حمایت می‌کردند. مرحوم کاظمی آشتیانه ذکر کردند «هرجا ما مراجعه کردیم حمایت نشدیم، تنها کسی که از ما حمایت و پشتیبانی کرد شخص رهبری بود و پس از دستور ایشان سایر نهادها حمایت کردند».

این اندیشمند اسلامی افزود: در عرصه ماهواره شخص رهبری پیگیری می‌کردند. وقتی می‌گفتند ایران ماهواره بسازد، خودی‌ها مسخره می‌کردند. رهبر انقلاب حمایت، پیگری و تصمیم‌ گرفت که می‌توانیم و ماهواره هم ساختیم. و اولین ماهواره به مدار 45 درجه پرتاب شد. نمونه بعدیتصمیم‌های حکیمانه، مدبرانه و عادلانه و حلیمانه رهبر انقلاب نسبت به فتنه‌های مختلف کشور است. بعد از رهبری آیت‌الله خامنه‌ای تاکنون چندین فتنه دامن کشور را گرفته که رهبر انقلاب منصفانه، عادلانه و حکیمانه این فتنه‌های داخلی را خنثی، حل و بصیرت زایی کردند.

رئیس مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه گفت: در قصه عربستان که قصه غمناک منا اتفاق افتاد به گونه‌ای متکبرانه سخن گفتند که پیکرهای شهدای منا را نمی‌خواستند به ما تحویل دهند. حضرت رهبری یک اقتداری نشان داد  که موضع عربستان 180 درجه تغییر پیدا کرد. مبارزه با داعش در بیرون مرزها نمونه دیگر تصمیم صحیح رهبر انقلاب است. در زمانی ایشان تصمیم مبارزه با داعش را گرفت که تمام چهره‌های سیاسی کشور با گرایش‌های مختلف با آن مخالف بودند.

وی تصریح کرد: تمام چهره‌های سیاسی مخالف بودند، رهبری محکم ایستاد و فرمودند «اگر ما ریشه داعش را بیرون از مرزها از بین نبریم و نخشکانیم وارد کشور می‌شوند و امنیت داخلی را بر هم می‌زنند. بعد که سردار سلیمانی و فرماندهان ارتش و سپاه مقابل داعش ایستادند کم کم تمام سیاسیون گفتند «تصمیم رهبری درست بود» اگر این تصمیم گرفته نمی‌شود در ایران فاجعه می‌شد.

خسروپناه با بیان اینکه رهبر انقلاب ایدئولوگ استراتژیست است، گفت: من اگر بخواهم شهید مطهری را بخواهم به شما معرفی کنم، او یک ایدئولوگ بود اما استراتژیست نبود. اگر بخواهم شهید بهشتی را به شما معرفی کنم، بهشتی یک استراتژیست بود اما ایدئولوگ نبود. نمی‌خواهم بگویم شهید بهشتی اصلاً بحث ایدئولوگ نداشت و یا شهید مطهری اصلاً استراتژی نداشت بلکه استراتژیست نبوند.

رئیس مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه تاکید کرد: من مقام معظم رهبری را جامع شهید مطهری و شهید بهشتی می‌شناسم. ایشان ایدئولوگ استراتژیست است. بخش مبانی نظری ایشان دقیقاً مثل یک ایدئولوگ کامل و جامع ورود پیدا کرده است و در هر بحثی نیز اصول راهبردی دارد؛ راهبردهای عجیب. من طلبه حوزه علمیه هستم و مباحثات فقهی دارم، فقهای ما عمداً فقیه احکام هستند اما مقام معظم رهبری فقیه راهبرد است. ایشان موسس فقه راهبردی است. راهبرهای که ایشان در زمینه‌های مختلف ابلاغ کرده است دقیقاً با روش اجتهادی است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها