خبرهای داغ:
عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: عدم افزایش تعرفه‌ها تصمیمی بود که در کمیسیون تلفیق داشتیم و تاکید کردیم که سال 97 هیچ‌گونه تعرفه‌ای اضافه نشود و این تصمیم برای مجموعه‌های اعم از دولتی و غیردولتی است.
کد خبر: ۸۹۷۸۴۰۶
|
۰۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۳:۴۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، احمد امیرآبادی فراهانی در بیست و هشتمین جلسه شورای اسلامی شهر قم که دوشنبه شب به ریاست عبدالله جلالی و با حضور سیدمرتضی سقائیان‌نژاد شهردار در سالن جلسات ساختمان شهید باکری برگزار شد، با اشاره به تقدیم بودجه سال 97 شهرداری به صحن علنی شورای شهر، گفت: از این اقدام شهرداری تقدیر می‌کنیم و امیدواریم اعضای شورا نیز در زمان مقتضی و طبق برنامه بودجه را با اولویت مناطق محروم مورد بررسی قرار دهند.

وی با تاکید بر اینکه تعیین اولویت‌های مردم در داخل شهر به عهده نمایندگان مردم در شورا است گفت: توجه به مناطق محروم و حاشیه‌ای مد نظر باشد چرا که در اتفاقات اخیر یکی از مسائلی که قابل توجه بود این بود که مناطقی که مورد توجه قرار گرفته بود در حاشیه شهرها خصوصاً در ردیفی که در مجلس در اختیار سپاه برای رسیدگی به مناطق حاشیه‌ای قرار داده بود علی رغم تبلیغات دشمن هیچ‌گونه تجمعی نداشتند و این نشان می‌دهد که اگر به مناطق محروم توجه کنیم موجب تقویت نظام جمهوری اسلامی خواهد شد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه روند بررسی بودجه 97 با توجه به مسائل شکل گرفته در کشور کمی سخت شده بود تصریح کرد: با توجه به این برهه سخت زمانی و مشکلات کشور نمایندگان به این نتیجه رسیدند که تصمیمات بزرگی باید بگیرند.

وی با اشاره به جزئیات بررسی بودجه سال 97، بحث جلوگیری از افزایش حقوق‌ها و مزایای نجومی در کشور را مد نظر قرار داد و اظهار کرد: ما با تصمیماتی که در خصوص جلوگیری از افزایش بودجه مدیران و مقامات گرفتیم گرچه مورد اهانت برخی قرار گرفتیم اما با توجه به شرایط کشور این کار باید صورت می‌گرفت.

امیرآبادی تصریح کرد: در بحث همین جلوگیری از افزایش برخی حقوق‌های نجومی و... برخی به من پیامک زده و توهین و تهدید کردند اما شخصا برای آنها توضیح دادم که باید برای رشد و ارتقاء کشور و کمک به اقشار کم‌درآمد با سطح درآمدی فعلی کنار آمد.

وی برگشت یکسری زمین‌های تحویل شده به برخی اشخاص را از تصمیمات بزرگ کمیسیون تلفیق دانست و افزود: از سال 65 بسیاری از زمین‌هایی که برخی‌ها گرفتند خصوصاً کسانی که رانت داشتند در کاربری که بوده به کار نبردند؛ مثلاً برخی زمین برای طرح طوبی گرفته‌اند اما برای خود ویلا ساخته‌اند که تصویب کردیم که باید از آن‌ها تحویل بگیرند و براساس قیمت روز رقم محاسبه شود و از آنها دریافت شود.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه در این حوزه در قم نیز زمین‌هایی وجود دارد که باید به دولت برگردد تصریح کرد: به عنوان مثال برخی نهادها و اشخاص سال‌ها قبل زمین‌هایی را دریافت کردند تا مراکز را توسعه دهند و هنوز هیچ‌کاری صورت نگرفته که باید این زمین‌ها به دولت برگردد.

وی با اشاره به تصمیم دولت برای افزایش عوارض خروج از کشور بیان کرد: در بحث عوارض خروج از کشور با وجود بحث‌های دولت معتقد بودیم که مردم باید در سفرهایی مثل عتبات کمک شوند؛ جلسات زیادی داشتیم و گفتیم بالاخره شیعه معتقد مبلغی را همراه می‌برد تا به سفر کربلا برود و ناگهان رقم زیادی را بابت عوارض خروج از او طلب می‌کنند به همین خاطر عوارض خروج از کشور برای عتبات عالیات را همچون سال 96 کردیم و این نرخ برای ایام اربعین هم صفر شد.

امیرآبادی به بحث پاداش پایان خدمت‌های نجومی برای برخی نهادها اشاره کرد و افزود: برخی پول‌های سنگینی بابت پاداش پایان خدمت می‌گرفتند و در برنامه ششم برخی وزرا نگذاشتند کاهش آن را تصویب کنیم اما امروز از ما تقدیر کردند که با جلوگیری از این کار کمک زیادی به صرف بودجه در روند خدمت به مردم کردید و ما پاداش پایان خدمت را 7 برابر حقوق حداقل در نظر گرفتیم؛ با وجودی که این مبلغ باز هم زیاد است اما به نسبت گذشته کاهش چشم‌گیری یافته است.

وی بیان کرد: در گذشته برخی‌ها پاداش‌های 800 میلیونی برای پایان خدمت می‌گرفتند که جلوی آن را گرفتیم.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به شرایط اقتصادی کشور و مشکلات مردم در این زمینه تصریح کرد: عدم افزایش تعرفه‌ها نیز تصمیم دیگری بود که داشتیم و تاکید کردیم که سال 97 هیچ‌گونه تعرفه‌ای اضافه نشود و این تصمیم برای مجموعه‌های اعم از دولتی و غیردولتی است.

وی با تاکید بر تقویت آرامش عمومی در جامعه و کمک به مردم از نظر سرانه‌های مالی و اقتصادی بیان کرد: اجازه بدهیم کمی مردم آرام شوند و شرایط اقتصاد بهبود یابد که جلوگیری از افزایش تعرفه‌ها نیز در این راستا صورت گرفت.

امیرآبادی یکی دیگر از اقدامات صورت گرفته در خصوص بودجه در کمیسیون تلفیق را در حوزه ازدواج و حمایت از زوج‌های جوان عنوان کرد و افزود: در بودجه سال آینده تصمیم گرفتیم که وام ازدواج از 10 میلیون تومان به 15 میلیون رسیده و نرخ بازپرداخت آن نیز 60 ماهه باشد تا زوج‌های جوان ترغیب به این امر پسندیده شوند.

وی به برخی حواشی ایجاد شده در خصوص جدول 17 بودجه سال 97 دولت اشاره کرد و افزود: جدول 17 مجموعه‌ای بود از کمک دولت به فعالیت‌های مختلف در کشور و هیچ‌گونه کنترلی در خصوص نحوه پرداخت و هزینه آن انجام نمی‌شد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه در برخی موارد بودجه‌های اختصاص یافته در جدول 17 در موارد غیر صرف می‌شد تریح کرد: در این ایام برخی تبلیغات سوئی در این خصوص انجام دادند و بحث و بررسی مفصلی نیز در این مورد در کمیسیون تلفیق انجام دادیم.

وی با بیان اینکه به پیشنهاد بنده جدول 17 بودجه سال 97 دولت به طور کلی حذف شد تصریح کرد: با وجود برخی اعتراضاتی که در خصوص این پیشنهاد و تصمیم کمیسیون تلفیق صورت گرفت اما این بزرگ‌ترین خدمت به حوزه، فرهنگ و دین بود که این جدول حذف شد و این بودجه به ایثارگران و معلولان کشور اختصاص گرفت.

امیرآبادی اذعان کرد: جانبازان کشور و معلولان بعضا نیازمند مبالغی حمایتی بودند که با حذف جدول 17 اعتبارات مربوط به آن به این اقشار جامعه اختصاص خواهد یافت.

وی با اشاره به بندی در بودجه سال 97 دولت در خصوص اختصاص عوارض کلان‌شهرها به سازمان شهرداری‌ها و کمک به شهرهای کوچک تصریح کرد: بعضا مشاهده شده بود که این ردیف صرف مواردی ناهمگون با روند بودجه می‌شد که تصمیماتی در این خصوص گرفتیم.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: طبق این ردیف 700 میلیارد تومان عوارض کلان‌شهرها برداشت می‌شد و به سازمان‌ شهرداری‌ها می‌دادند تا به شهرهای کوچک و روستاها بدهد و این شده بود محل معامله که با تصمیم کمیسیون تلفیق این رقم حذف شد و به کلان‌شهرها برگشت داده خواهد شد.

وی با تاکید بر تصمیماتی که در کمیسیون تلفیق در خصوص بودجه سال 97 دولت گرفته شده است اذعان کرد: امیدواریم این تصمیمات در صحن علنی نیز مورد حمایت قرار بگیرد چراکه آنها با توجه به شرایط فعلی کشور و ضرورت بهبود اقتصاد در آینده گرفته شده و امیدواریم بودجه سال آینده شرایط بهتری را از نظر مالی و اقتصادی برای دولت و مردم فراهم کند.

ارسال نظرات