خبرهای داغ:
جانشین سپاه استان سمنان در آیین تجلیل از پرستاران معاونت بهداشت و درمان این یگان گفت: حضرت زینب(س) نماد و الگوی مقاومت و شکیبایی است.
کد خبر: ۸۹۷۸۵۰۲
|
۰۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج در سمنان، منصور شوقانی در آیین تجلیل از پرستاران معاونت بهداشت و درمان این یگان که به مناسبت ولادت حضرت زینب(س) برگزار شد، اظهار داشت: از ویژگی های بارز و شاخص حضرت زینب(س) صبر ایشان بوده است که باید همگان آن را در سرلوحه کارهایمان قرار دهیم.

وی افزود: حضرت زینب (س) در واقعه کربلا مصائب فراوانی را به چشم دیدند؛ اما ایستادند و صبر و شکیبایی کردند؛ ایشان بعد از آن حادثه سخت و سهمگین که فرزندان، برادر و اعضای خانواده شان را از دست دادند و جلوی چشمانشان شاهد شهادت آنها بودند؛ و همچنین پس آن مرارت ها و مصائبی که در دوران اسارت تا رسیدن به شام متحمل شدند؛ آنچنان مقتدرانه در مقابل یزید و یزدیان ایستادند که ابن یزید با دیدن ایشان سوآل کردن که این خانم کیست که با این اقتدار وارد شده است.

جانشین سپاه استان سمنان گفت: نگاه حضرت زینب (س) به سختی های و مصائبی که بر ایشان وارد شد؛ معنوی و الهی بود و آنگاه که از ایشان سوال کردند که دیدی چه بر سر خاندان شما آمد؛ ایشانفرمودند "ما رأیت الا جمیلا؛ چیزی جز زیبایی ندیدم".

شوقانی تأکید کرد: اگر کارها برای رضای خدا باشد؛ سختی ها و مشقت ها دیگر انسان را از پای نمی اندازد.

وی بیان کرد: اخلاص حضرت زینب(س) نیز از دیگر ویژگی های برجسته اخلاقی ایشان است؛ ویژگی که باید همه ما در کارهایمان آن را سرلوحه قرار دهیم.

جانشین سپاه استان سمنان گفت: آنچه که سبب شده است روز ولادت حضرت زینب(س) به نام روز پرستار نام نهاده شود؛ به دلیل صبری است که این قشر در هنگام مواجه با بیماران از خود نشان می دهند و صبوری می کنند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها