خبرهای داغ:
پرستار جهادگر گفت: پرستاری الگوی آن حضرت زینب کبری است لذا هر فردی پرستاری را با تمامی مشکلات انتخاب می کند باید صبور باشد، امتیاز این شغل به سایر شغل ها این است که هم دنیا دارد وهم آخرت.
کد خبر: ۸۹۷۸۵۷۹
|
۰۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، هرساله در کشور  به مناسبت سالروز میلاد حضرت زینب(س) برای پاسداشت مقام و زحمات پرستاران، روز پرستار نامیده می شود. تعریف از پرستار برخلاف تصور بخشی از مردم تنها محدود به شخص پرستار نیست. کادر پرستاری طبق تعریف مجموعه بهداشت و درمان، پرستار، بهیار، تکنسین های اتاق عمل و بیهوشی را هم شامل می شود. 

تا یکی از عزیزان خودمان بیمار نباشد اهمیت و جایگاه پرستاری را درک نمی کنیم. کاری که از دست ما برایش بر نمی آید از دست دلسور و مهربان پرستار برمی آید.

خدمت این سپید پوشان در کنار صبر، تلاش، شور و اشتیاق حس انسان دوستی را القا می کند. انگار بیمار پاره تن خودشان است.

فاطمه عبدالهی ارشد پرستاری دارای 24سال سابقه خدمت است که هم اکنون در سمت مدیر داخلی بیمارستان ولی عصر(عج) و مدیر کانون بسیج جامعه پزشکی بیمارستان ولی عصر(عج) و مسئول کارگروه بهداشت شهرستان بیرجند مشغول به کار است.

به بهانه روز پرستار سراغ با تجربه ترها را گرفتیم و گفتگویی با خانم عبدالهی  پرستار جهادگر بسیجی انجام دادیم که در ادامه می خوانید:

  • چرا شغل پرستاری را انتخاب کردید؟

من به شغل پرستاری علاقه داشتم.

  • پرستاری چه شاخصه ها، سختی ها و امتیازاتی دارد؟

شاخصه اصلی پرستاری الگوی آن حضرت زینب کبری است لذا هر فردی پرستاری را با تمامی مشکلات انتخاب می کند باید صبور باشد، امتیاز این شغل به سایر شغل ها این است که هم دنیا دارد وهم آخرت.

  • تاکنون اتفاق افتاده از این شغل خسته یا پشیمان شوید؟ چرا؟

خود شغل هیچ وقت من راپشیمان نکرده ، شاید گاها حاشیه ها من را دچار تردید کرده که موقتی بوده است.

  • چه عواملی موجب رفع خستگی شما می شود؟

عواملی باعث خستگی من می شود لبخند بیمار و همراه وی هنگام بهبودی و ترخیص و دعای ایشان به خودم و خانواده ام است.

  • از درآمد خود راضی هستید؟

اگر کسی قانع باشد در آمدش کافی است لذا من خدارو شکر می کنم.

  • به نظر شما چه کمبودها و آسیب هایی در حوزه بهداشت و سلامت در استان ما مورد غفلت قرار گرفته است؟

خوشبختانه حضور انسانی جهادی وعمل گرا مانند آقای دکتر قائمی به عنوان سکان دار دانشگاه علوم پزشکی بیرجند باعث تحول دانشگاه شده که البته طرح تحول نیز مزید بر علت شده است.

  • جامعه پرستاران چه انتظاری از مردم و مسئولین دارند؟

انتظار پرستاران درک متقابل مردمی است که به عنوان همراه بیمار وارد بیمارستان می شوند.

  • چه توصیه ای به همکاران خود و کسانی که علاقه مند این حرفه هستند دارید؟

توصیه من به عزیزانی که پرستاری را انتخاب می کنند این است که اگر این رشته را به عنوان شغل  انتخاب می کنید از هر جا که هستید بدانید پرستاری عشق است و صبر و تحمل زیاد می خواهد.

  •  خاطره ای از دوران خدمت بفرمایید؟

تمام 24 سال خدمتم خاطره بوده ولی خاطر احیای همسر یکی از تصویربرداران و خبرنگاران که بعد از چند سال الحمد الله زندگی می کند و هر وقت ایشان مرا می بینم قدردانی می کند برایم خاطره ای لذت بخش است.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها