کارشناس مسایل دینی:

روشنگری حضرت زینب(س) نهضت عاشورا را زنده نگهداشت

جشن میلاد حضرت زینب سلام الله علیها با حضور مرزبانان تیپ 44 قمربنی هاشم علیه السلام برگزار شد.
کد خبر: ۸۹۷۸۵۹۹
|
۰۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ کارشناس مسائل اعتقادی و مذهبی در جمع رزمندگان و مرزبانان تیپ 44 قمربنی هاشم علیه السلام در آبادان، حضرت زینب (سلام الله علیها) را کمال یافته و پرورش یافته دامان اهل  البیت عنوان کرد .

حجت الاسلام حسین علیپوریان افزود: اگر مربی فردی پنج تن آل عبا باشد که در شأن و مرتبت آنها در قرآن از طرف خداوند چه مقام ها و منزلت هایی برشمرده شده است یقیناً در مواجه با مصائب روز عاشورا حتماًمی گوید ما چیزی جز زیبایی نمی بینیم.

حجت الاسلام علیپوریان ضمن عرض تبریک و شادباش میلاد بزرگ بانوی اسلام حضرت زینب سلام الله علیها و بزرگداشت روز پرستار، مقام و جایگاه عمه سادات را در بین ائمه معصومین بسیار بالا و ارزشمند عنوان و افزود: دانشمندان و فرهیختگان و محققین رشته های تربیتی براین باور هستند که شخصیت یک فرد متأثر از سه عامل پایه ریزی و بر مبنای آن شکل می گیرد که عباتندر از ؛ وراثت، محیط و مربی.

وی گفت: چه بسا انسانهایی که با داشتن وراثت و پدر و مادری خوب راه شقاوت را طی و چه بسیار انسانهایی که با وجود محیطی آلوده راه سعادت را طی نمودند و عاقبت بخیر شدند.

حجت الاسلام والمسلمین علیپوریان در ادامه با اشاره به شخصیت گرانقدر حضرت زینب(سلام الله علیها)  از این سه مولفه در رشد شخصیتی  حضرت زینب کبری(سلام الله علیها)  یاد کرد و افزود: او از پدر و مادری متولد شد که خیر کثیر و از نظر مقام و ارزش معنوی همتایی برای آنها وجود ندارد. او در محیطی رشد کرد که جایگاه نزول ملائک و تبرک جستن ونزول وحی بود. او توسط مربیانی آموزش دید که معدن الوحی و موضع الرسالت هستند

علیپوریان در ادامه با اشاره به نقش کلیدی و مهم حضرت زینب (سلام الله علیها) در باز خوانی جریان عاشورا، نقش وی را در تبیین قیام امام حسین (علیه السلام) بسیاررفیع عنوان و افزود: دسیسه ها تبلیغات منفی شبکه تبلیغاتی ظالم و مستبد اموی با تبیین و ارشاد شجاعانه حضرت زینب (سلام الله علیها) در دربار یزیدیان در کوفه و شام نقش برآب شد.

وی با بیان اینکه روشنگری های حضرت زینب سلام الله علیها نهضت عاشورا را زنده نگهداشت، گفت: امروز شاهد این مدعا  هستیم و می بینیم که خون امام حسین (علیه السلام) سالیانه عشاق زیادی را در اقصی نقاط این کره خاکی به سمت خود می کشاند و ندای آزادگی سرمی دهند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار