مدیر پرستاری بیمارستان درگز گفت: بزرگترین افتخار پرستاران این است که منسوب به حضرت زینب (س) شده و همیشه روحیه این بانوی بزرگوار را سرلوحه کار خود قرار می‌دهند.
کد خبر: ۸۹۷۸۷۱۱
|
۰۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۸
رحیمه قریشی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ ضمن عرض تبریک به مناسبت فرا رسیدن سالروز ولادت حضرت زینب (س) تصریح کرد: بزرگترین افتخار پرستاران این است که منسوب به حضرت زینب (س) شده و همیشه روحیه این بانوی بزرگوار را سرلوحه کار خود قرار می‌دهند.

وی به بیان صفت‌های یک پرستار موفق پرداخت و گفت: پرستار باید هنر مدیریت، راهنمایی و ارتباط داشته باشد؛ چراکه بیماران از اقشار و فرهنگ‌های متفاوت و دارای سنین مختلف هستند و هرکدام از آن‌ها مشکلات خاص خود را دارند به همین دلیل یک پرستار باید بتواند بیماران را درک کند و با آن‌ها ارتباطی مطلوب جهت مراقبت و درمان برقرار کند.

مدیر پرستاری بیمارستان امام خمینی (ره) درگز تبیین کرد: مهم‌ترین ویژگی یک پرستار داشتن وجدان کاری و دخالت ندادن سختی‌ها و مشکلات بیرون در امور پرستاری است.

قریشی ضمن بیان اینکه در شغل پرستاری حوصله و صبر در برابر اعتراضات بیماران حرف اول را می‌زند، تشریح کرد: وقتی یک پرستار مریضی را مشاهده می‌کند که با برانکارد وارد بیمارستان شده و پس از مداوا با پای خود از بیمارستان خارج می‌شود تمام خستگی وجود او از بین رفته و قوت قلب و انرژی مضاعف می‌گیرد.

وی افزود: پرستاران حاضر در بیمارستان درگز، این شغل را با عشق و علاقه قلبی خود انتخاب کرده و به خاطر همین هیچ گاه از توقعات بیجایی که گاهی اوقات بیماران و خانواده‌های آن‌ها دارند ناراحت و گلایه مند نمی‌شوند.

مدیر پرستاری بیمارستان درگز عنوان کرد: علاوه بر وجود تعداد ۷۵ پرستار در این بیمارستان باز هم با مشکل کمبود نیرو مواجه هستیم.

قریشی عنوان کرد: یکی از مشکلات قسمت پرستاری بیمارستان درگز این است که بخشی از پرستاران به علت بومی نبودن و بخشی دیگر به علت کمبود امکانات شهرستان، بعد از گذراندن دوره طرح و به پایان رساندن تعهد خدمتی، از درگز مهاجرت کرده، به سمت شهر‌های بزرگ می‌روند.

وی بیان کرد: کمبود نیروی پرستاری از یک سو و مهاجرت آن‌ها به شهر‌های دیگر از سوی دیگر سبب شده که ساعت کاری پرسنل حاضر در بیمارستان افزایش پیدا کرده و باعث بروز مشکلاتی همچون کاهش تمرکز و خستگی آن‌ها شود.

قریشی تاکید کرد: کسی که بخواهد بدون علاقه و صرفا بخاطر داشتن شغل وارد این کار شود بهتر است که اصلا به این عرصه ورود پیدا نکند؛ چراکه انجام این کار اگر در آن علاقه نباشد، سخت و عذاب آور خواهد شد.

این مسئول به بیان خاطرات تلخ و شیرین پرستاری پرداخت و گفت: یک از بهترین خاطرات کاری هر پرستار، زمانی است که بیماری بعد از عملیات احیا، به زندگی بر می‌گردد.

وی با اشاره به کمبود امکانات در بیمارستان درگز خاطر نشان کرد: مراجعه کنندگان انتظار دارند همه چیز در بهترین حالت باشد و اکثر آن‌ها پرستار را مسئول تمام کمبود‌ها و مشکلات می‌دانند و به همین دلیل در پاره‌ای از موارد با بی احترامی و تهدید بیماران و خانواده‌های آن‌ها مواجه هستیم.

مدیر پرستاری بیمارستان درگز تصریح کرد: انصافا پرستاران نسبت به کاری که انجام می‌دهند حقوق کمی دریافت می‌کنند، ولی در مقابل همه این مشکلات وقتی یک بیمار به کمک همکاران ما بهبودی جسمی خود را بدست می‌آورد، تحمل سختی‌ها و مشکلات برای ما آسان‌تر می‌شود.

وی در پایان از مردم عزیز خواستار شد در مواقع مراجعه به بیمارستان و خصوصاً همراه بودن با بیمار بد حال آرامش خود را حفظ کرده و با تسلط بر اعصاب و کنترل خود، پرسنل درمان را در ارائه خدمت به بیماران کمک کنند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها