فرماندار درگز گفت: ایجاد اشتغال با شعار دادن ممکن نخواهد بود و باید در این زمینه اقدامات محسوس و عملیاتی صورت بگیرد.
کد خبر: ۸۹۷۸۷۳۳
|
۰۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ محمدحسن فرهادی در اولین دیدار خود با اصحاب رسانه شهرستان درگز تصریح کرد: خبرنگاران بازوی توانمند مسئولان و زبان گویای مردم هستند.

وی در ادامه سخنان خود گفت: بنده معتقد هستم که نظام اداری باید در پی به کارگیری و استفاده از ظرفیت و توانمندی نیروهای جوان در بخش های مدیریتی شهرستان باشد.

فرماندار درگز عنوان کرد: عمران و آبادانی یکی از مهمترین برنامه هایی است که باید در این شهرستان مورد پیگیری قرار گیرد و در این میان احیای تفرجگاه چهلمیر به عنوان یک برند اکوتوریسم از اولین اقدامات بنده در جهت نیل به اهداف مذکور خواهد بود.

فرهادی تبیین کرد: سیل اخیر یک اتفاق غیر طبیعی بود که باعث از بین رفتن تمام زیرساخت ها شد ولی اگر عواملی همچون پوشش گیاهی بالادست، جلوگیری از فرسایش خاک و اجرای روشهای آبخیزداری به درستی انجام می شد شاید امروز شاهد بروز اتفاقات و این حجم از تخریب طبیعت نبودیم.

وی با بیان اینکه تونل الله اکبر شهرستان درگز یکی از شاهکارهای زیبای مهندسین ایرانی است اذعان داشت: به لطف خدا و با تلاش نیروهای قرارگاه عملیاتی خاتم الانبیاء این پروژه با پیشروی ۸۵۰ متری در عمق، رشد ۲۵ درصدی داشته و نیروهای جوان این مرز و بوم به صورت فعال در حال ادامه مراحل تکمیل پروژه هستند.

فرماندار درگز تبیین کرد: در این پروژه اعتباری بالغ بر ۴۰۰ میلیارد تومان پیش بینی شده است که این حجم بالای اعتبار نشان از اهمیت و حساس بودن مقوله استراتژیک راه برای رشد و آبادانی شهرستان درگز دارد.

فرهادی تاکید کرد: قطعا مهم ترین درخواست مردم احداث و تکمیل جاده این شهرستان است چرا که راه بستر توسعه بوده و منافع بسیار ارزشمندی را برای شهرستان به ارمغان می آورد.

وی به برشمردن دلایل تعطیلی شهرک صنعتی درگز پرداخت و گفت: نبود راه ارتباطی مناسب مهم ترین دلیل برای بی میلی سرمایه گذاران و فراهم نشدن بازار کار در این منطقه است و باید با پیگیری و برجسته کردن این مساله بسیار مهم، پروژه جاده درگز را به سرانجام برسانیم.

فرماندار درگز خاطر نشان کرد: تکمیل این پروژه برکات فراوانی دارد که از جمله آنها می توان به کاهش ۶۵ کیلومتری مسیر درگز به مشهد، امکان پیش بینی های ریلی برای شهرستان، کاهش چشمگیر حوادث و سوانح جاده ای، کاهش مهاجرت جمعیت جوان و تحصیل کرده و رونق فضای اقتصادی در شهرستان اشاره کرد.

فرهادی با اشاره به آماده بودن فضای کسب و کار در شهرستان گفت: ایجاد اشتغال با شعار دادن ممکن نخواهد بود و باید در این زمینه اقدامات محسوس و عملیاتی صورت بگیرد.

وی یکی از پروژه های افتخار آفرین شهرستان را سد ابیورد دانست و تشریح کرد: عملیات اجرایی این سد با هزینه ای بالغ بر ۱۵۰ میلیارد تومان در حال انجام بوده و انشالله تا دهه فجر آبگیری خواهد شد و به واسطه آن بهترین و گوارا ترین آب آشامیدنی کشور در اختیار مردم شهرستان قرار می گیرد.

فرماندار درگز تاکید کرد: مهم ترین خواسته ما از مسئولان دستگاه های اجرایی شهرستان به روز بودن و داشتن برنامه و عمل به سند چشم انداز و قانون برنامه ششم توسعه است. مدیران ما باید بتوانند مسائل مطرح شده در این اسناد را بومی سازی کرده و برنامه ای برای توسعه شهرستان داشته باشند.

فرهادی تصریح کرد: اگر با برنامه حرکت کنیم، قطعا تمام پروژه های عمرانی شهرستان به نتیجه رسیده و مردم از آن بهره مند خواهند شد.

وی با تاکید بر شجاع و نقدپذیر بودن مسئولان عنوان کرد: مردم باید عملکرد مسئولان را بررسی کرده و در صورت مشاهده موارد خطا، آن را بیان کنند اما این مساله با سیاهنمایی تفاوت دارد، تزریق ناامیدی در جامعه به نفع هیچکس نیست و موجب زیر سوال رفتن دستاوردهای فراوان نظام خواهد شد.

خاطر نشان می شود در پایان این جلسه خبرنگاران مسائل و مشکلات خود را با فرماندار شهرستان در میان گذاشتند و از این مقام مسئول درخواست همکاری و مساعدت کردند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها