مدیرعامل مخابرات آذربایجان شرقی در دیدار با فرماندار اهر از برنامه ریزی برای تجهیز روستاهای استان به فیبر نوری خبر داد و گفت: هر چند تجهیز روستاها به این زیرساخت مخابراتی کار آسانی نخواهد بود ولی اگر روستاها به فیبر نوری مجهز شوند هم در پوشش تلفن و هم در اینترنت روستاها مشکلی نخواهیم داشت.
کد خبر: ۸۹۷۸۸۰۶
|
۰۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، یوسف شکوری با بیان اینکه ارائه خدمات اینترنت و پوشش تلفن همراه در راستای توسعه روستایی است، گفت: 3 درصد درآمد کل مخابرات ایران از تلفن همراه به ‌صورت ویژه به بخش ارتباطات روستایی اختصاص دارد.
وی با اشاره به اینکه شرکت مخابرات سالانه حدود 3 هزار میلیارد ریال برای توسعه حوزه ارتباطات روستاهای کشور تخصیص می‌دهد، اظهار امیدواری کرد: در سال 97 بخشی از روستاهایی که تحت پوشش مخابرات نیستند با تخصیص اعتبارات لازم و طبق اولویت‌بندی از خدمات مخابراتی بهره مند شوند.
شکوری بابیان اینکه شاخص‌های ارتباطی روستاهای استان آذربایجان شرقی نسبت به سایر استان‌ها بهتر است، گفت: 100 درصد شهرها و 90 درصد روستاهای آذربایجان شرقی تحت پوشش شرکت مخابرات هستند.
وی با بیان اینکه تمامی روستاهای پرجمعیت آذربایجان شرقی تحت پوشش مخابرات قرار گرفته‌اند، بیان کرد: تنها روستاهایی از نظر پوشش مخابراتی مشکل‌دارند که یا دورافتاده‌اند و یا کم‌جمعیت هستند .
شکوری با اشاره به اینکه هزنیه کرد مخابرات در روستاها سه برابر درآمدحاصله است، اظهارکرد: اکنون‌که شرکت مخابرات ایران خصوصی‌سازی شده است تحت پوشش قراردادن روستاها بر اساس برنامه‌ها و درآمدهای حاصله از تلفن همراه صورت می‌گیرد.
وی با تأکید بر اینکه نزدیک به 40 درصد درآمد مخابرات به سازمان‌های ذی‌ربط تعلق می‌یابد و برای نگهداری و توسعه نیازمند منابع مالی هستیم، خاطرنشان کرد: نزدیک به 500 میلیارد ریال از مطالبه های شرکت مخابرات آذربایجان شرقی در اختیار دستگاه‌های دولتی و مردم است ولی با این حال برای توسعه ریالی از منابع عمومی استفاده نکرده‌ایم.
مدیرعامل شرکت مخابرات آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه از ابتدای آذرماه سال جاری تعرفه‌های اینترنت پرسرعت برای همه مشترکین یکسان‌سازی شده است، گفت: حجم اینترنتی که شرکت مخابرات به مشترکین ارائه می‌دهد بیش از سایر شرکت‌هاست.
فرماندار اهر نیز در این دیدار بر لزوم توسعه اینترنت پرسرعت در روستاهای شهرستان تاکید کرد و گفت: رفع نقاط کور تلفن همراه و توسعه اینترنت پرسرعت در روستاها از جمله مهم ترین مطالبات مردم است.
زاهد محمودی اظهارکرد: در بخش هایی از محور بزرگراه اهر – تبریز در حوزه شهرستان اهر خطوط موبایل آنتن دهی مناسبی ندارد و همچنین در برخی از روستاها نیز مردم با مشکل برقراری ارتباط مخابراتی مواجه هستند.
وی بابیان اینکه توسعه اینترنت در روستاهای شهرستان اهر تحول بزرگی در حوزه ارتباطات خواهد بود، گفت: بیشتر اهالی روستاهای شهرستان خواستار بهره مندی از اینترنت پرسرعت هستند.
وی در ادامه تاکید کرد: شرکت مخابرات در توسعه اینترنت پرسرعت در مناطق روستایی نباید تنها به درآمد حاصله از آن توجه کند بلکه گسترش این خدمات بایستی در راستای جلب رضایتمندی مردم از نظام جمهوری اسلامی باشد.

ارسال نظرات