مدیرکل ثبت احوال آذربایجان شرقی در جلسه شورای هماهنگی ثبت وقایع حیاتی استان، اعلام کرد: در 9 ماه امسال 24 هزار و 229 فقره ازدواج در استان ثبت شده که نسبت به مدت مشابه پارسال بیش از 10 درصد کاهش نشان می دهد.
کد خبر: ۸۹۷۸۸۵۰
|
۰۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، احد جودی گفت: شهرستان تبریز با 10 هزار و 104 فقره بیشترین و خداآفرین با 277 فقره کمترین میزان ازدواج ثبت شده را در این مدت در بین شهرستانهای استان داشتند.
وی با اشاره به آمار ثبت وقایع حیاتی در 9 ماهه سال جاری، اظهارکرد: در مجموع در مدت زمان یاد شده، 51 هزار و 636 واقعه ولادت به ثبت رسیده که نسبت به سال گذشته 2.5 درصد کاهش یافته است.
جودی با بیان این‌که در آذربایجان شرقی در 9 ماهه سال 96، حدود 16 هزار و 129 واقعه فوتی به ثبت رسیده است که نسبت به سال گذشته کاهش 0.6 را نشان می‌دهد، ادامه داد: از این تعداد، هفت هزار و 369 واقعه فوتی در تبریز به ثبت رسیده که در مقایسه با سال گذشته حدود 2 درصد کاهش یافته است.
مدیرکل ثبت احوال آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه بیشترین آمار فوتی در استان مربوط به تبریز و کمترین فوت مربوط به چاراویماق است، گفت: درصد ثبت وقایع در مدت قانونی طی 9 ماهه سال جاری در تبریز معادل 2 درصد و در چاراویماق معادل 14.7 درصد است.
وی در رابطه با آمار ازدواج در آذربایجان شرقی طی 9 ماهه سال جاری، اظهار کرد: از 24 هزار و 229 فقره ازدواج به ثبت رسیده در استان 21 هزار و 891 فقره معادل 90.4 درصد شهری و 2 هزار و 338 فقره معادل 9.6 درصد روستایی است.
جودی با اشاره به آمار طلاق، گفت: در 9 ماهه سال جاری 6675 مورد طلاق ثبت شده که نسبت به سال گذشته کاهش 9 درصدی را نشان می‌دهد.
وی افزود: بیشترین مورد طلاق مربوط به زوج هایی است که کمتر از یک سال زندگی مشترک داشته اند .
مدیرکل امور اجتماعی استانداری آذربایجان شرقی هم با بیان اینکه بالارفتن سن ازدواج معضل جدی جامعه است، ادامه داد: فاصله گرفتن از سن مطلوب ازدواج منجر به بروز آسیب‌های اجتماعی و بحران‌های روحی می‌شود و در نهایت مسائل خاصی را از لحاظ اجتماعی به دنبال خواهد داشت.
حسن استوار آذر اضافه کرد: افزایش میزان طلاق در پنج سال اول ازدواج زوجین، آزار دهنده‌ است و باید برای مقابله با این امر مهارت‌های زندگی را به زوجین آموزش دهیم.
وی بر استفاده از تمامی ظرفیت های بالقوه در جهت کاهش آمار طلاق تاکید کرد و گفت: باید حساسیت موضوع را به موقع درک کنیم تا اقدامات کارسازی در این راستا انجام شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها