خبرهای داغ:
حجت الاسلام والمسلمین راشد یزدی:

خدمت همسران جانبازان با هیچ چیز قابل جبران نیست

استاد برجسته درس اخلاق حوزه علمیه گفت: خدمتی که همسران جانبازان به جانبازان می‌کنند را با هیچ فعالیتی نمی‌توان جبران کرد.
کد خبر: ۸۹۷۸۸۷۰
|
۰۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت الاسلام والمسلمین کاظم راشد یزدی عصر امروز در مراسم تجلیل از همسران جانبازان 70 درصد استان قم که در مجتمع امام خمینی(ره) برگزار شد، با اشاره به اینکه هیچ فردی توانایی درک سختی‌های زندگی همسران شهدا را ندارد و فقط خدا این سختی‌ها می‌داند، اظهار کرد: خانواده‌های ایثارگران هر چقدر هم نیرو داشته باشند و تمام آن را بکار بگیرند نمی‌توانند وظیفه خود را نسبت به جانبازان انجام دهند.

وی با بیان اینکه هیچ فعالیتی قابل مقایسه با از خود گذشتگی و ایثار جانباز 70 درصد نیست، عنوان کرد: مردم هنوز با زندگی جانبازان آشنا نیستند و نمی‌توانند مشکلات آن‌ها را درک کنند.

این استاد برجسته حوزه علمیه با اشاره به اینکه ایران ابر قدرت معنوی جهان است، ادامه داد: تمام استقلال، شرف و آزادی این کشور در یک پرچم سه رنگ خلاصه شده است و مردم باید بدانند در کدام رنگ آن سهیم هستند.

وی با بیان اینکه امروزه مردم جهان به تدریج در حال آشنایی با جمهوری اسلامی ایران هستند و حکومت‌ها هم از همین موضوع ترس دارند و به مقابله با جمهوری اسلامی می‌پردازند، مطرح کرد: استقلال امروز و ماندگاری حکومت اسلامی را مدیون شهدا و جانبازان هستیم و جنگ تحمیلی برای دشمنان یک درس شد تا بدانند مردم ایران به راحتی خاک میهن خود را در اختیار بیگانگان قرار نمی‌دهند.

حجت الاسلام والمسلمین راشد یزدی با اشاره به اینکه به آسانی می‌توان گفت جنگ تحمیلی جنگ جهانی سوم بود زیرا تمام کشورهای ضد اسلامی به دولت و حکومت آن زمان عراق کمک می‌کردند، خاطرنشان کرد: هرچند مردم وظیفه دارند با زندگی جانبازان آشنا باشند و به آن‌ها احترام بگذارند ولی خانواده‌های جانبازان نباید این توقع را از مردم داشته باشند زیرا خداوند بر همه چیز آگاه است و پاداش کار آن‌ها را محفوظ داشته است.

وی با بیان اینکه خدمتی که همسران جانبازان به جانبازان می‌کنند را با هیچ فعالیتی نمی‌توان جبران کرد، تصریح کرد: تمام دارایی‌های این کشور برای سه گروه است و آن سه خانواده، خانواده‌های شهدا، خانواده‌های جانبازان و آزادگان است که سه رنگ پرچم جمهوری اسلامی ایران نیز بر همین اساس شکل گرفته است.

این استاد درس اخلاق افزود: شهدا ارزش بسیار زیادی دارند ولی تنها یک بار به شهادت رسیدند ولی جانبازان روزی چند بار شهید می‌شوند زیرا در بین آن‌ها افراد شیمیایی، قطع نخاع، فلج کامل و ... وجود دارد و دست اندرکاران باید به این موارد آگاه باشند و رسیدگی‌های لازم را نسبت به انجام دهند.

وی با اشاره به اینکه در برخی از موارد حتی 10 نفر هم نمی‌توانند از یک جانباز مراقبت کنند ولی همسران آن‌ها تمام عمر خود را به تنهایی از جانبازان مراقبت می‌کنند که نزد خداوند ارزش بسیاری دارد و ثواب آن از هزاران حج و سالیان دراز عبادت کردن بیشتر است.

حجت الاسلام والمسلمین راشد یزدی با بیان اینکه نزدیک 40 سال است که دشمنان تمام نیروهای خود را برای نابودی ایران به کار گرفته‌اند، یادآور شد: هیچ شخصی در مقامی نیست که خانواده‌های جانبازان را نصیحت کند زیرا آن‌ها از معرفت بالایی برخوردار هستند ولی باید ارزش کار آن‌ها را به خودشان و مردم یادآوری کنیم.

وی اضافه کرد: خداوند تاکید کرده است که بهترین شیوه جلب نظر خداوند محبت به بندگانش است و بهترین شیوه محبت کردن پرستاری است و بهترین شیوه پرستاری نیز پرستاری از مظلومانی است که به نوعی تمام زندگی خود را در راه دفاع از دین و کشور از دست داده‌اند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار