مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه یزد با تأکید بر لزوم شکل‌گیری فضای مطالبه گری سالم در کشور و ضرورت پاسخگو بودن دولتمردان نسبت به مطالبات به‌حق مردم از برخی برخوردهای نادرست با نقدهای منصفانه و مطالبات به‌حق انتقاد کرد.
کد خبر: ۸۹۷۸۹۱۷
|
۰۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۷:۱۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد، احسان مختاری مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه یزد، با اشاره به‌ضرورت شکل‌گیری فضای مطالبه گری سالم در کشور، تصریح کرد: مطالبات به‌حق مردمی به‌خصوص در بحث معیشتی و اقتصادی و مبارزه و برخورد جدی با فساد و رانت‌خواری باید پاسخ داده شود.
این فعال دانشجویی بابیان اینکه همان‌طور که رهبر معظم انقلاب در این مدت اخیر بارها به مسئولین تذکر دادند؛ که مردم گله‌مندند و مسئولین نسبت به قضایایی همچون برخورد با نجومی بگیران باید پاسخگو جامعه باشند و در این راستا به مردم گزارش بدهند، بیان داشت: بالاترین معروف حفظ نظام اسلامی است، و دراین‌بین آنچه نظام را تضعیف می‌کند باید از بین برود و مطالبه گری از مسئولین در این راستا مصداق امربه‌معروف و نهی از منکر است.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه یزد در ادامه با اشاره به جمله معروف شهید بهشتی پیرامون رسالت دانشجویان، مبنی بر اینکه دانشجویان مؤذن جامعه هستند و اگر خواب بمانند نماز امت قضا می‌شود؛ بیان داشت: این قشر و تشکل‌های دانشجویی باید در امر مطالبه گری تخصصی از مسئولین پیشگام باشند.

مختاری بابیان اینکه در این برهه، بی‌تفاوتی نسبت به معضلات جامعه، پرداختن به حواشی و سیاست زدگی و سستی از تشکل‌ها و جریان‌های دانشجویی قبال قبول نیست، خاطرنشان کرد: تشکل‌های دانشجویی که خود را پیرو خط امام می‌دانند، باید آگاه باشند که خط امام خط مستضعفین و حمایت از محرومین و مبارزه با فساد و اشرافی گری و ظلم است.

وی در این راستا با تأکید بر اینکه تشکل‌های دانشجویی نباید ابزاردستی برای برخی جریان‌ها و احزاب سیاسی باشند، یادآور شد: عده به دنبال این هستند تا جریان دانشجویی را از مسیر خود منحرف کرده و این قشر را درگیر حواشی و مسائل کم‌اهمیت کنند.

عضو شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان با انتقاد از اینکه دسترسی مردم به مسئولین به‌خصوص مسئولینی که بارأی مستقیم مردم به پست و مقامی رسیدند در سال‌های اخیر کاهش‌یافته، بیان داشت: مسئولین و مدیران باید پاسخگو مطالبات به‌حق مردم باشند و از درد و رنج‌های آن‌ها آگاه باشند.

این فعال دانشجویی با تأکید بر اینکه هشدارهای امام راحل عظیم‌الشأن درباره خطر اشرافی گری و تجمل‌گرایی مسئولین کاملاً صریح و شفاف است و این مهم در تضاد با آرمان‌های انقلاب است، افزود: متأسفانه امروز شاهد این هستیم که برخی نمایندگان در شرایط اقتصادی امروز صریحاً تقاضای حقوق چند ده‌میلیونی می‌کنند.

مختاری با تأکید بر اینکه در طول این سال ها به‌وضوح شاهد این بودیم که هر جا پیشرفتی حاصل‌شده به دلیل بهره‌گیری از نیروهای انقلابی و عزم جهادی بوده و چشم امید داشتن به غرب جز افزایش مشکلات و هدر دادن فرصت‌ها و زمان دست آوردی نداشته، اذعان کرد: راه‌حل مشکلات کشور فعالیت با عزمی جهادی و بهره‌گیری از نیروهای کارآمد و متعهد است.
ارسال نظرات