دبیر ستاد طرح ملی تلاوت قرآن کریم کشور گفت: همزمان با سومین دوره رقابت‌های قرآنی شوق تلاوت در قشم کرسی‌های تلاوت در این جزیره برپا می‌شود.
کد خبر: ۸۹۷۸۹۳۳
|
۰۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۸

به گزارش خبرگزاری بسیج استان هرمزگان؛ حسین مقدم‌کیا در آستانه برگزاری رقابت‌های شوق تلاوت در جزیره قشم  اظهار داشت: نخبگان طرح ملی تلاوت در برگزاری کرسی‌های تلاوت در مساجد و مدارس منتخب جزیره قشم نقش اصلی را ایفاء می‌کنند.

وی افزود: ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه، ایجاد روحیه الفت و نزدیکی با قرآن از جمله اهداف برگزاری کرسی‌های تلاوت در جزیره قشم است.

دبیر ستاد طرح ملی تلاوت قرآن کریم کشور گفت: برگزاری کرسی‌های تلاوت قرآن کریم موجب افزایش انگیزه دربین آحاد جامعه شده و این کرسی‌ها قاریان نوجوان و جوان را برای آمادگی هر چه بیشتر و حضور در عرصه‌های ملی و بین‌المللی قرائت قرآن مجید کمک می‌کند.

مقدم‌کیا با بیان اینکه کرسی‌های تلاوت قرآن کریم پیرو منویات مقام معظم رهبری برای اشاعه فرهنگ قرآنی در بین اقشار مختلف مردم برپا می‌شود، افزود: تلاوت قرآن کریم پیش از انقلاب اسلامی مهجور بود که با رهنمودهای امام راحل و مقام معظم رهبری این نورانیت در جامعه به ظهور رسید.

وی تاکید کرد: صوت زیبای قرآن کریم دل‌های مومنان را جذب می‌کند و قرائت‌های معناگرا و اثرگذار محور کرسی‌های تلاوت است.
سومین دوره رقابت‌های قرآنی شوق تلاوت با شرکت ۷۶ نفر، سوم تا ششم بهمن ماه سال‌جاری در قشم برگزار می‌شود.

فریدون همتی در پیامی به سومین دوره رقابت‌های شوق تلاوت در جزیره قشم اشاره کرد و اظهار داشت: بر این اساس وظیفه داریم از همه امکانات و فرصت‌ها برای معرفی ظرفیت‌های این کتاب آسمانی بهره بگیریم.

وی تصریح کرد: همنشینی با قرآن کریم در پرتو پذیرش محققانه ائمه اطهار (ع) و عترت پاک رسول‌الله(ص) به منزله اکمال دین و اتمام نعمت و ضامن دست یافتن به مقام امن و ایمان است.

استاندار هرمزگان با اشاره به اینکه رشد فکری و اندیشه انسانی تنها از مسیر تعمق و تدبر واقعی در کلام وحی الهی و قرآن کریم محقق می‌شود، تاکید کرد: نوجوانان و جوانان نخبه باید همواره از قرآن و آیات قرآنی درس و الگو بگیرند تا به یاری و وعده خدای سبحان به  هدایت دست یابند و  جامعه در این صعود و پیوند با کمال و سعادت طی طریق کند.

همتی افزود: قرآن مجید ضامن مجد، عظمت و وحدت جامعه اسلامی و دینی است و این کتاب الهی منشور اعتقادی، سند جهان‌بینی مسلمانان و شناسنامه هویت معنوی است.

وی بیان کرد: برگزاری سومین دوره مسابقات قرآنی شوق تلاوت ویژه جوانان و نوجوانان نخبه طرح ملی تلاوت قرآن کریم در جزیره زیبای قشم فرصتی مناسب برای آشنایی نسل جوان و نوجوان با قرآن و معجزات این کتاب آسمانی است و بی‌شک آثار و برکات آن در این شهر منعکس ،منتشر و یادگار می‌ماند.

همتی با تقدیر از برگزار‌کنندگان این دوره از مسابقات به ویژه معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مسؤولان پرتلاش جزیره قشم ابراز امیدواری کرد که فضای این جزیره آکنده از نور و معنویت قرآنی شود

ارسال نظرات