مدیرکل تعزیرات حکومتی استان هرمزگان

مناطق آزاد گریزگاه کالاهای قاچاق/ واردات غیرقانونی مانع تحقق اقتصاد مقاومتی است

مدیرکل تعزیرات حکومتی هرمزگان با اشاره به عدم تحقق اقتصاد مقاومتی گفت: قاچاق عامل اصلی تحقق نیافتن اقتصاد مقاومتی است.
کد خبر: ۸۹۷۸۹۴۹
|
۰۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۸

به گزارش خبرگزاری بسیج استان هرمزگان؛ سید مرتضی مدنی، مدیرکل تعزیرات حکومتی هرمزگان در نشست شورای اداری شهرستان پارسیان، با تبریک فرارسیدن دهه فجر انقلاب اسلامی، گفت: موضوع اقتصاد در اولویت کشور و از اهمیت ویژه ای برخوردار است و دشمن نیز فشارهای و تحریم های زیادی را در حوزه اقتصادی علیه جمهوری اسلامی به راه انداخته از این رو همگان باید در برابر تحریم ها و جنگ اقتصادی استکبار مقاوم سازی کنیم.

وی با اشاره به عدم تحقق اقتصاد مقاومتی در هرمزگان عنوان کرد: یکی از موانع در حوزه اقتصاد مقاومتی وتولیدات داخلی، قاچاق کالاست و عدم رونق تولیدات درهرمزگان و سایر استان ها، قاچاقی است که به صورت کلان وارد استان می شود و به تبع آن وارد مرکز نیز خواهد شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی هرمزگان با ابراز تأسف از عدم استفاده از تولیدات داخلی، گفت: کالاهایی قاچاق می شود که تولید آن در داخل وجود دارد و آمار پرونده ها نشان می دهد که در حوزه پوشاک، پارچه، دارو و لوازم آرایشی و بهداشتی بیشترین قاچاق را دارا هستیم که دست هایی نیز پشت پرده این قاچاق ها می باشد.

مدنی، با بیان اینکه کشورهای حاشیه خلیج فارس بیشترین کالاها را وارد کشور می کنند، تصریح کرد: افاغنه در جزیره های کیش و قشم کالاهای اماراتی و عربستانی را با قیمت پایین و به صورت قاچاق به فروش می رسانند که مشخص نیست جنس اولیه این کالاها از چیست.

وی اضافه کرد: اقنصاد مقاومتی تحقق نمی یابد، مگر اینگه با سرشاخه های قاچاق مبارزه نماییم و تا زمانی که وضعیت قاچاق اینگونه باشد، سرمایه گذاران داخلی و خارجی میل ورغبتی جهت سرمایه گذاری نخواهند داشت.

مدیرکل تعزیرات حکومتی هرمزگان به ساحل نشینان و ملوانان گریزی زد و خاطرنشان کرد: کالاهای ملوانی و مصرف شخصی به هیچ عنوان نباید مورد تعرض قرار بگیرد و ما مسئولین زمانی موفق خواهیم بود که مردم نسبت به ما قضاوت کنند.

ارسال نظرات