مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در ناحیه مقاومت بسیج پارسیان، گفت: در مورد مقابله با تهدیدها و چالشهای فضای مجازی همه باید تلاش کنند و مسئولین در این زمینه باید شتاب کنند و دنبال راه حل باشند.
کد خبر: ۸۹۷۸۹۷۸
|
۰۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۸
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج هرمزگان، محمد حسین رهنمای،  در جلسه فضای مجازی؛چالشها و تهدیدها با بیان اینکه ابزار فضای مجازی بسان چاقوی دولبه است خاطر نشان کرد: از سویی می توان از این ابزار در رسیدن به اهداف آموزشی و ارتقاء ارزشهای انسانی بهره برد و از سوی دیگر می تواند تهدیدی برای سلامت روانی و اجتماعی و انسجام و تداوم نظام خانواده محسوب شود.

وی، بیان کرد: فضای مجازی، فضایی جدید، جذاب و لذت بخش است لذا گذر زمان در آن احساس نمی شود و باید دقت نمود که تهدیدهای موجود در این عرصه را باید تبدیل به فرصت نمود و از آن در جهت ارتقاء ارزشهای مثبت بهره برد. 
حجت الاسلام رهنمای ضمن بیان چالشهای موجود در عرصه فضای مجازی گفت: تغییر فرهنگ و تغییر در طرز تفکر افراد و پرداخت هزینه های هنگفت و نارضایتی خانوادگی و شکاف نسلها و گسترش ارتباط نامتعارف از جمله مواردی است که می توان در زمینه چالشها و تهدیدهای فضای مجازی نام برد.
این مقام مسئول یادآور شد: خانواده ها باید به فرزندان خود بهاء و ارزش دهند چرا که جوان نیاز به دیده شدن و علاقه به ماجراجویی دارد لذا والدین باید توجیه شوند که فقط کنترل کردن گوشی فرزندان کافی نیست بلکه همراهی والدین با فرزندان و در کنار آنان بودن عامل مهمی برای مبارزه با این تهدیدهاست.
وی در پایان برگزاری دوره های آموزشی و ورود در فعالیت های فیزیکی و مطالعه از طریق روزنامه و کتاب به جای مطالعات اینترنتی در محیط خانه را از اموری می داند که می تواند با اعتیاد اینترنتی مقابله نماید و از آثار مخرب آن جلوگیری کند.

ارسال نظرات