خبرهای داغ:
استاندار آذربایجان شرقی اظهارکرد: ۲۰۱۸ فرصت تاریخی و با اهمیت برای معرفی تبریز وآذربایجان به کشورهای اسلامی و کشورهای دنیا است.
کد خبر: ۸۹۷۹۰۲۲
|
۰۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، مجید خدابخش گفت: باید بتوانیم در این فرصت و در تداوم آن در سالهای آینده تبریز را از جنبه های معنوی، تاریخی، فرهنگی و مدنی به گردشگران کشورهای دنیا معرفی کنیم تا گردشگران در تبریز و آذربایجان شرقی حضور یابند و ما  بتوانیم میزبانی گردشگران داخلی و خارجی باشیم.
وی با اشاره به قدمت تاریخی و تمدنی تبریزد یادآور شد: تبریز آن گونه که در کتاب ها گفته شده چهار هزار سال سابقه دارد از صدها سال پیش تبریز یکی از مهمترین شهرهای سر راه جاده ابریشم بود که چین را به اروپا وصل می کرد.
تبریز با بررسی شرایط و ویژگی های بخصوص این شهر از سوی سازمان کنفرانس اسلامی به عنوان پایتخت گردشگری شهرهای اسلامی انتخاب شد.
 استاندار آذربایجان شرقی ادامه داد: تبریز حقیقتا شهر اولین هاست. اولین چاپخانه، ترجمه کتاب های اروپایی، اولین مدرسه، اولین مدرسه کر و لال، اولین تئاتر، اولین بلدیه نشان از مدنیت عمیق این شهر دارد.

خدابخش اظهار کرد: در مقبره الشعرای تبریز ۴۵۰ هزار شاعر مدفون هستند و در هیچ کجای دنیا جایی با این عظمت وجود ندارد که بیش از 400 شاعر و اهل علم و عرفان در یک جا جمع شده باشد.

وی همچنین گفت: این امر نشانگر وجود عواطف و مکاتب مختلف قوی در تبریز بوده است این مسائل و وجود بناها و مجموعه های محتشمی مانند بازار تبریز، مسجد کبود، ربع رشیدی و جاهای تاریخی، دیدنی و تفریحی بسیاری همانند این دست به دست هم دادند تا در ایران شهر نامزد پایتختی گردشگری کشورهای اسلامی باشد و از بین دو شهر یزد و تبریز، این کهن شهر تبریز بود که به پایتختی انتخاب شد.

وی با اشاره به اینکه 2018 فرصتی برای معرفی جاذبه های استان است، خاطرنشان کرد: تبریز 2018 تنها فرصتی برای تبریز نیست، این فرصت برای تمامی شهرهای آذربایجان شرقی است تا بحث گردشگری را در این شهرها هم رونق ببخشیم.

ارسال نظرات