ترکیه: اگر آمریکا تروریست‌ها را در منبج متوقف نکند، ما این کار را انجام می‌دهیم

وزیر خارجه ترکیه گفت: اگر آمریکا تروریست‌ها را در منبج در شمال سوریه متوقف نکند، ما این کار را انجام خواهیم داد.
کد خبر: ۸۹۷۹۰۲۹
|
۰۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۴

به گزارش سرویس بسیج مقاومت مردمی خبرگزاری بسیج  به نقل از روسیاالیوم، مولود چاووش اوغلو وزیر خارجه ترکیه گفت که آنکارا به دنبال درگیری با هیچ طرفی در سوریه نیست.

وی افزود: تروریست‌ها در منبج دائما اقدامات تحریک‌آمیز انجام می‌دهند و اگر آمریکا جلوی تروریست‌ها را نگیرد، ما این کار را انجام می‌دهیم.

چاووش اوغلو گفت؛ آینده روابط ما با آمریکا به گام بعدی آمریکایی‌ها بستگی دارد.

واشنگتن از نیروهای دموکراتیک سوریه که یگان‌های حمایت مردمی کرد از عناصر اصلی تشکیل دهنده این نیروها است، حمایت می‌کند. این نیروها در مناطق گسترده‌ای در شمال شرق سوریه از جمله در شهر منبج در حومه حلب حضور دارند.

این حمایت‌های واشنگتن از کردها خشم آنکارا که یگان‌های کرد را تهدیدی امنیتی برای خود می‌داند برانگیخته است و این موضوع یکی از مهمترین عوامل تنش در روابط بین دو کشور به شمار می‌رود.

وزیر خارجه ترکیه در ادامه افزود: هدف ما درگیری با روسیه یا نظام سوریه یا آمریکا نیست، بلکه ما به‌دنبال مبارزه با داعش هستیم. بنابراین باید اقدامات لازم را انجام بدهیم، زیرا اگر این کار را انجام ندهیم آینده کشور ما در خطر است.ما نمی‌توانیم در سایه ترس و تهدید زندگی کنیم.

روسیه و آمریکا از ترکیه خواسته‌اند که در عملیات نظامی خود در عفرین موسوم به شاخه زیتون خویشتنداری به خرج دهد، اما مقامات ترکیه‌ای بر عزم خود برای ادامه این عملیات تا از بین بردن تروریست‌ها تاکید کرده‌اند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار