خبرهای داغ:
استاد حوزه علمیه قم حضرت زینب(س) را یک الگو در زمینه جنگ نرم دانست و گفت: شهدای مدافع حرم معادلات فتنه گران را به هم ریختند و ما مدیون این شهدا هستیم.
کد خبر: ۸۹۷۹۰۳۴
|
۰۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۱
شهدای مدافع حرم معادلات فتنه گران را به هم ریختند
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسین مومنی در مراسم بزرگداشت شهدای مدافع حرم که در شبستان امام خمینی(ره) در حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد، با اشاره به القاب حضرت زینب(س) اظهار کرد: در روایات حدود 50 لقب برای این بانوی بزرگوار بیان شده است و نام حضرت زینب(س) را رسول اکرم(ص) از طرف خداوند نامگذاری کرد.

وی ادامه داد: حضرت زینب(س) ابعاد مختلف شخصیتی داشت و این بانوی بزرگوار یک الگو برای زنان است و حضرت زینب(س) حضور جدی در عرصه‌های مختلف داشت و این بانوی بزرگوار یک شخصیت سترگ برای بشریت است.

استاد حوزه علمیه قم افزود: حضرت زینب(س) پیام آور واقعه کربلا بود و این بانوی بزرگوار برای حفظ یادگارهای امام حسین(ع)، خود را فدا کرد، البته تمام اقدامات حضرت زینب(س) با اشراف ولی خدا بود.

مومنی تلاش حضرت زینب(س) را موجب جاودانه شدن واقعه کربلا دانست و تصریح کرد: این بانوی بزرگوار پیام انقلاب جاودانه حسینی را به نسل‌های بعدی رساند.

وی ادامه داد: امام حسین(ع) در ظاهر در واقعه کربلا شکست خورد و سپاهیان یزید با پیروزی از صحنه نبرد بیرون رفتند، این ظاهر قضیه بود، اما در واقع یزید به اهداف خود در واقعه کربلا نرسید و شکست خورد، گرچه که امام حسین(ع) در کربلا به شهادت رسید، اما این امام معصوم به اهداف خود دست پیدا کرد.

استاد حوزه علمیه قم افزود: حضرت زینب(س) در مجلس شام گرچه که اسیر بود، اما با اقتدار با یزید رفتار کرد و خطبه خواند، حضرت زینب(س) با افشاگری در کوفه، دمشق و مدینه در طول سه سال موجب فروپاشی حکومت یزید شد.

مومنی، حضرت زینب(س) را یک الگو در زمینه جنگ نرم دانست و تصریح کرد: شهدای مدافع حرم معادلات فتنه گران را به هم ریختند و ما مدیون این شهدا هستیم.

وی ادامه داد: از جمله اقدامات در زمینه جنگ نرم، استحاله، بی ثبات سازی و براندازی نرم است، اما حضرت زینب(س) و شهدای مدافع حرم تمام این نقشه‌ها را به هم ریختند.

استاد حوزه علمیه قم افزود: جوانان ایرانی برای رفتن به سوریه و پیوستن به رزمندگان مدافعان حرم التماس می‌کنند.

مومنی با اشاره به رفتار حضرت زینب(س) در مجلس یزید اظهار کرد: این بانوی بزرگوار در برابر یزید در آن مجلس مقتدرانه رفتار کرد و گفت که من چیزی جز زیبایی ندیدم.

وی ادامه داد: حضرت زینب(س) پرچمدار مدیریت در هنگام بحران بود، این بانوی بزرگوار در دوران اسارت فرزندان اهل‌بیت(ع) پس از واقعه کربلا، آن‌ها را مدیریت کرد.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینک حضرت زینب(س) در دوران اسارت غذا نمی‌خورد، اما به فرزندان اهل‌بیت(ع) غذا می‌داد افزود: حضرت زینب(س) نماد راستین شهامت و ایستادگی است، این مساله باید برای ما الگو باشد.

مومنی حضرت زینب(س) را الگویی برای زنان مبارز مسلمان در تمام عرصه‌ها دانست و تصریح کرد: شهدای مدافع حرم اهل حقیقت بودند، این شهدا مقدس هستند و آن‌ها دست از تعلقات خودشان کشیدند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امام حسین(ع) آرامشی برای قلب حضرت زینب(س) بود، این خواهر و برادر هیچ گاه از هم جدا نشدند و داغ شهادت امام حسین(ع) برای حضرت زینب(س) بسیار سخت بود، به گونه ای که حتی همسر این بانوی بزرگوار، او را پس از واقعه کربلا و اسارت نشناخت.

ارسال نظرات
پر بیننده ها