خبرهای داغ:
مراسم بزرگداشت حجت الاسلام والمسلمین مظاهری مهدی مظاهری با حضور مراجع و علما در مسجد اعظم قم برگزار شد.
کد خبر: ۸۹۷۹۰۳۷
|
۰۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۲:۵۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، مراسم بزرگداشت حجت الاسلام والمسلمین شیخ مهدی مظاهری سه شنبه شب با حضور مراجع عظام تقلید، علما و اندیشمندان علوم دینی و اقشار مختلف مردم قم برگزا رشد.

آیت‌الله مکارم شیرازی، آیت الله نوری همدانی، آیت الله شبیری زنجانی، آیت الله سبحانی و آیت الله علوی گرگانی از مراجع تقلید، آیت‌الله یزدی رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، آیت‌الله خاتمی، آیت الله حسینی بوشهری و آیت الله علوی بروجردی از جمله شرکت کنندگان در این مراسم بودند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسین حسینی قمی در این مراسم به سخنانی به بیان گوشه ای از زندگی پربار حجت الاسلام والمسلمین مظاهری پرداخت و اظهار کرد: حجت الاسلام والمسلمین مظاهری منشا خیرات بسیاری بود و 70 سال در عرصه تبلیغ علوم دینی فعالیت می کرد.

وی با اشاره به اینکه این عالم ربانی هیچ گاه از تلاش و کوشش برای اعتلای دین خسته نشد، افزود: اقدامات گسترده در راستای ترویج علوم دینی و همچنین تاسیس موسسات خیریه از جمله خدمات حجت الاسلام والمسلمین مظاهری بود.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه وی بر اساس نیاز جامعه اقدام به فعالیت می کرد، گفت: ایشان وقتی متوجه شد که شهر اصفهان نیازمند دارالقرآن است، اقدام به تاسیس دارالقرآن کرد و جوانان بسیاری در این راستا جذب قرآن و فعالیت های قرآنی شدند.

وی به نقش آفرینی حجت الاسلام والمسلمین مظاهری در عرصه مقابله با وهابیت در استان سیستان و بلوچستان اشاره کرد و گفت: از این عالم ربانی مساجد، حسینه ها و موسسات خیریه زیادی به یادگار مانده است.

حسینی قمی فعالیت‌های انقلابی حجت الاسلام والمسلمین مظاهری را مورد توجه قرار داد و یادآور شد: این عالم ربانی همیشه در خط امام و رهبری حرکت کرد و هیچگاه به جناح ها و گروه ها وابسته نشد.

ارسال نظرات