خبرهای داغ:
استاد اخلاق:

اهداء بهترین هدیه به دوست با امر به معروف و نهی از منکر

استاد اخلاق گفت: امر به معروف و نهی از منکر یعنی اهداء بهترین هدیه به دوست و بی تفاوتی نسبت به امر به معروف مانند کسی است که در کشتی که در دریا حرکت می کند می گوید من می خواهم قسمتی که متعلق به خودم است را سوراخ کنم اگر همراهان بی تفاوت باشند باعث غرق شدن همگی می شود.
کد خبر: ۸۹۷۹۰۶۹
|
۰۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، حجت الاسلام و المسلمین جواد طاهری استاد اخلاق در جمع بسیجیان ناحیه مقاومت بسیج خوسف اظهار داشت: امر به معروف یک واجب فراموش شده است.

وی ادامه داد: امر به معروف یک واجب مظلوم، واجب مغفول و واجب مهجور است که در بین واجبات کمتر به آن پرداخته می شود.مسائل امر به معروف و نهی از منکر را باید در جامعه آموزش داد هر جامعه ای برای نگهداری و حفاظت خود از فساد و تباهی نیازمند یک عامل دفاعی است که امر به معروف و نهی از منکر از جامعه در مقابل رذالت ها محافظت می کند.

                                                                     

وی عنوان داشت: یکی از فواید امر به معروف و نهی از منکر این است که نیکی و بدی همان نیکی و بدی می مانند و ارزش ها جایگاه شان تغییر پیدا نمی کند.اگر امر به معروف در جامعه ترک شود اشرار و افراد نالایق بر جامعه مسلط می شوند.

 

وی ادامه داد: جوانان و زنان دو قشر مهم و تاثیر گذار در جامعه هستند . جوانان به دلیل این که آینده سازان جامعه هستند و زنان به دلیل این که تربیت جوانان بر عهده ایشان هست و غفلت از این دو قشر باعث خسارات جبران ناپذیر می شود.

 

وی در پایان اظهار داشت:امر به معروف و نهی از منکر یعنی اهداء بهترین هدیه به دوست و بی تفاوتی نسبت به امر به معروف مانند کسی است که در کشتی که در دریا حرکت می کند می گوید من می خواهم قسمتی که متعلق به خودم است را سوراخ کنم اگر همراهان بی تفاوت باشند باعث غرق شدن همگی می شود.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها