خبرهای داغ:
مشاور امنیت ملی کاخ سفید در یک نشست خبری گفت رئیس‌جمهور آمریکا در حاشیه اجلاس داووس با نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی درباره توافق هسته‌ای ایران گفت‌وگو می‌کند.
کد خبر: ۸۹۷۹۰۸۳
|
۰۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۶

به گزارش خبرگزاری بسیج، «هربرت ریموند مک‌مستر»، مشاور امنیت ملی کاخ سفید در نشست خبری کاخ سفید روز پنجشنبه گفت «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا با «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در حاشیه «مجمع جهانی اقتصاد» در «داووس» دیدار خواهد کرد. 

«مک‌مستر» گفت ترامپ با نتانیاهو درباره آنچه به ادعای وی «تهدید ایران» است بحث و تبادل نظر خواهد کرد. او گفت نحوه پیشبرد مذاکرات سازش میان اسرائیل و فلسطین از دیگر محورهای رایزنی میان دو طرف خواهد بود. 

«دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا روز جمعه 22 دی‌ماه رفع تحریم‌های هسته‌ای علیه ایران را تمدید اما تهدید کرد ممکن است این آخرین بار باشد که این کار را انجام می‌دهد. 

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و ترامپ در ماه‌های گذشته تهدیدها علیه برنامه هسته‌ای ایران و گروه 1+5 (برجام) را شدت بخشیده‌اند. 

ترامپ جمعه شب (22 دی‌ماه) طبق تعهدات آمریکا در برجام تحریم‌های هسته‌ای علیه ایران را تمدید کرد، اما گفت ممکن است آخرین بار باشد که این کار را انجام می‌دهد.  او متحدان اروپایی آمریکا را تهدید کرد چنانچه برای «اصلاح نقائص فاجعه‌بار برجام» اقدام نکنند، آمریکا را از آن خارج خواهد کرد.

وزیر خارجه آمریکا روز دوشنبه (دوم بهمن‌ماه) بعد از دیدار با مقام‌های انگلیسی در لندن گفت با کشورهای اروپایی بر سر تشکیل کارگروهی با مأموریت «اصلاح برجام» موافقت کرده است. 

تیلرسون گفت میان سه کشور اروپایی این دیدگاه مشترک وجود دارد که برخی از حوزه‌های [توافق هسته‌ای] یا برخی از رفتارهای ایران هستند که بایستی به آنها پرداخت. وی اضافه کرد: «این کارگروه به زودی تشکیل جلسه خواهد داد تا نقائص برجام را با تلاش برای رسیدن به یک توافق جانبی دیگر یا رسیدن به مکانیسمی برای رفع نگرانی‌های ما رفع کند.»

ارسال نظرات
پر بیننده ها