در واگذاری پروژه های دولتی به بخش خصوصی، باید زمینه واگذاری و همچنین مشتریان بالقوه، بررسی و شناسایی شود.
کد خبر: ۸۹۷۹۱۶۶
|
۰۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری زنجان در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان، گفت: طی روزهای آینده، جلسه ای با مدیران دستگاه هایی اجرایی برگزار می شود که در این جلسه، دستگاه‌ ها باید نسبت به ارائه گزارش تحلیلی برای تحقق ماده 27 قانون اقدام کنند؛ چرا که واگذاری طرح های عمرانی به بخش خصوصی، باید آسیب ‌شناسی شده و مورد تحلیل قرار گیرد.

 مهرداد سلطانی افزود: در واگذاری پروژه های دولتی به بخش خصوصی، باید زمینه واگذاری و همچنین مشتریان بالقوه، بررسی و شناسایی شود.

وی اظهار داشت: باید در گزارش های ارائه شده، مشخص شود که راهکارهای اعتماد بخش خصوصی برای ورود به پروژه های عمرانی دستگاه ها، شامل چه مواردی است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری زنجان تصریح کرد: با توجه به ضرورت واگذاری پروژه ها از طریق انجام فرآیندهای قانونی، باید دایره تصدی گری دولت در این بخش با توجه به محدودیت های اعتباری، کاهش یابد و این موضوع می تواند تمرینی جدی برای بخش دولتی جهت تقویت نقش بخش خصوصی در اقتصاد استان باشد.

مهرداد سلطانی گفت: با توجه به روند کاهشی بودجه عمرانی کشور، ورود بخش خصوصی و کاهش تصدی گری دولت در این بخش، یک برنامه راهبردی و مهم محسوب می شود که این موضوع در استان باید با جدیت پیگیری شود.

وی اظهار داشت: باید در بخش واگذاری پروژه های دولتی به بخش خصوصی، مسائل به صورت مداوم مورد واکاوی قرار گرفته و به روز رسانی شود، با توجه به اینکه هم اکنون کشور در یک دوران گذار در این راستا قرار دارد، بنابراین باید زمینه مورد نیاز بخش خصوصی جهت ورود به پروژه های عمرانی استان، فراهم شود.

ارسال نظرات