جشن میلاد حضرت زینب (سلام الله علیها ) و بزرگداشت روز پرستار در حسینیه الزهرا سلام الله علیها ناحیه مقاومت بسیج شهرستان فارسان برگزار شد.
کد خبر: ۸۹۷۹۱۸۱
|
۰۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛  کارشناس مسایل دینی و مذهبی در این مراسم جشن، با تبریک میلاد بزرگ بانوی اسلام و بزرگداشت روز پرستار با اشاره به شخصیت والای حضرت زینب (سلام الله علیها گفت: این بانوی با عظمت افزون بر ویژگیهایی مانند عفّت، صبر و عقیله بنی هاشم بودن، عالمه غیرمعلَّمه و شریكةالحسین بود.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی، افزود: حضرت زینب سلام الله علیها نقش سرنوشت سازی در نهضت كربلا و حفظ این قیام عظیم داشت. در واقع امام حسین(علیه السلام ) پدیدآورنده نهضت بود؛ ولی ادامه دهنده آن خواهرش حضرت زینب(سلام الله علیها ) گردید و به واقع همانگونه که بارها گفته اند کربلا در کربلا می ماند اگر زینب نبود.

وی ادامه داد: این بانو پس از شهادت امام حسین(علیه السلام ) و یاران ایشان در كربلا، در كوفه و شام، رسالت خویش را به خوبی انجام داد و با استفاده از فرصتها، ضربه های كاری بر دشمن وارد ساخت.

این کارشناس مسایل دینی و مذهبی گفت: حضرت زینب(سلام الله علیها) با خطبه های آتشین خویش، تبلیغات دروغین بنی امیه را خنثی نمود. ایشان مردم كوفه را به خاطر پیمان شكنی شان، از خواب غفلت بیدار ساخت و نیز هیاهوی تبلیغات دروغین یزید در میان مردم شام را برملا ساخت و زمینه انقلاب را در كوفه و شام فراهم نمود، به گونه ای كه یزید با دستپاچگی از كار خود اظهار ندامت نمود و اهلبیت پیامبر(صلی الله علیه و آله و سلم ) را با قافله سالاری آن حضرت با احترام فراوان به مدینه بازگرداند.

وی گفت: امروزه ما اسلام و دینمان را مدیون رشادت ها و خطابه های این بانوی بزرگوار هستیم و اگر ایشان نبودند شاید حادثه کربلا در همان کربلا تمام می شد.

حجت الاسلام عبدالله رئیسی عنوان کرد: این بانوی بزرگوار از همان ابتدا با امام خود همراه و همگام بود و تا پایان نیز با ولی خود همراه و همگام ماند و هرجا نیاز بود با امام خود قیام کرد و هرجا نیاز بود عمار گونه روشنگری کرد و این بزرگترین درس برای ماست.

وی گفت: امروزه عده ای به بهانه های واهی رهبر و امام خود را تحت فشار می گذارند که بتوانند مقاصد خود را پیاده کنند و جالب است که همین افراد ادعای دین و اسلام دارند. اگر امروزه ما بتوانیم برای امام زمان خود زینب گونه عمل کنیم می توانیم مدعی باشیم که شیعه ی پا رکاب رهبر خود هستیم.

ارسال نظرات