سهم ایجاد اشتغال بخش آی تی در کشور 90 هزار بوده که در زنجان بر اساس گزارش‌های ارائه شده در این جلسه روند آن مطلوب بوده است.
کد خبر: ۸۹۷۹۲۴۵
|
۰۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، استاندار زنجان در جلسه اقتصاد مقاومتی گفت: تعارفی با کسی نداریم و انتظار من سرعت بخشیدن به کار مردم و به ویژه در بخش سرمایه‌گذاری و فراهم کردن زمینه اشتغال است.

اسدالله درویش امیری با اشاره به اینکه اشتغال و اقتصاد در حوزه آی تی به عنوان یکی از حوزه‌های ایجاد اشتغال به سرعت در حال پیدا کردن جای خود در دنیا است، افزود: سهم کشور ایران در این بخش بسیار کم است.

وی با تاکید بر اینکه خواسته و یا ناخواسته باید ما هم خود را با سرعت پیشرفت آی تی هماهنگ کنیم، اظهارداشت: در این بخش سهم ایجاد اشتغال در کشور 90 هزار بوده که در زنجان بر اساس گزارش‌های ارائه شده در این جلسه روند آن مطلوب بوده است.

استاندار زنجان با بیان اینکه اقدامات صورت گرفته کافی نبوده و اقدامات باید افزایش پیدا کند،تصریح کرد: دستور جلسات ستاد اقتصاد مقاومتی باید به سوی اخذ ارائه گزارش‌ها باشد تا دستگاه‌ها اقدامات خود در یک سال گذشته را ارائه کنند.

دوریش امیری با تاکید بر این موضوع که اگر هر دستگاهی تعللی داشته و کار را عقب انداخته است، گزارش شود، افزود: تعارفی با کسی نداریم و انتظار من سرعت بخشیدن به کار مردم و به ویژه در بخش سرمایه‌گذاری و فراهم کردن زمینه اشتغال است.

اسدالله درویش امیری با اشاره به اینکه دستگاه‌ها در اجرای ماده 27 تعارف نکنند، ابراز کرد: اگر زمینه‌ای از سوی بخش خصوصی برای ورود به کار با توجه به این ماده وجود دارد، اگر دستگاه‌ها تعلل دارند گفته شود و دستگاهی که آمادگی واگذاری پروژه‌های خود را ندارد، باید منابع خود برای انجام پروژه معرفی کند.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه کاهش اعتبارات عمرانی داریم، اظهار کرد: هرچه سرفصل‌های درآمدی کشور حذف شود، بودجه عمرانی کاهش پیدا خواهد کرد.

دوریش امیری ادامه داد: بر همین اساس باید به سوی واگذاری پروژه‌ها به بخش خصوصی حرکت کرد.

وی با بیان اینکه برخی از پروژه‌های عمرانی ما توجیه اقتصادی برای بخش خصوصی ندارد، تصریح کرد: این موضوع به این معنا نیست که همه پروژه‌های عمرانی جاذبه نداشته باشند.

 

 

ارسال نظرات