خبرهای داغ:
نماینده مردم قم در مجلس خبرگان رهبری گفت: فضای مجازی منجلابی است که کوچک و بزرگ را با خود به قهقرا می‌برد، باید آموزش‌های لازم را از کودکی ارائه دهید تا در سنین بلوغ و بزرگسالی چنین مشکلاتی برای آن‌ها به‌وجود نیاید.
کد خبر: ۸۹۷۹۲۶۵
|
۰۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، آیت الله محمد مومن امروز در دیدار مجریان جشنواره نمایشی «شهر خوب، شهروند خوب» اظهار کرد: در کارهای فرهنگی از ظرفیت بسیجیان نیز استفاده کنید و نیازهای مساجد و پایگاه‌ها را تأمین کنید.

عضو فقهای شورای نگهبان افزود: شهروندان باید به شرعیات الهی توجه داشته باشند و براساس احکام اسلام عمل کنند تا به خوشبختی و کمال برسند.

وی با بیان اینکه یکی از وظایف مبلغان این است که پیام و احکام الهی را به مردم برسانند، ادامه داد: هر انسانی اگر بخواهد در مسیر انسانیت باشد باید راهی را که خداوند برای او قرار داده انتخاب کند و در آن راه حرکت کند.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: هر کس چیزی یاد گرفت، باید آن را به دیگران هم آموزش دهد تا کسی راه غلط نرود و از راه خدا، گمراه نشود. اسلام در تمام ابعاد، آموزش و احکام دارد و این آموزش باید در بخش‌های گوناگون باشد.

وی تأکید کرد: اجتماعات تبلیغی که ایجاد شده، باید در بخش تغذیه، آرامش روانی و جسمی، ورزش، برخورد و حفظ حقوق دیگران، آموزش‌های لازم را به مردم بدهند تا در رانندگی، حق راننده و عابر پیاده رعایت شود.

آیت‌الله مؤمن‌ افزود: امیرمؤمنان علی(ع) شخصا در زمان حکومت خود در شهر حضور پیدا می‌کردند و اجازه نمی‌دادند کسی گران‌فروشی کرده و یا سد معبر کند.

وی بیان کرد: در مسئله ورزش و آمادگی جسمانی باید به مردم آموزش و آگاهی داده شود تا به معضلاتی که امثال بنده و سالخوردگان گرفتار آن هستیم مبتلا نشوند و باید زمین‌های ورزشی آماده و وسایل آن برای شهروندان فراهم شود.

عضو فقهای شورای نگهبان اظهار کرد: فراهم کردن وسایل و آموزش مباحث ورزشی کار بسیار خوبی است که باید انجام شود و در کنار این مباحث، احکام اسلام را نیز به آن‌ها بیاموزید، اگر مردم از ما خوبی ببینند به سمت ما گرایش پیدا می‌کنند.

وی تصریح کرد: فضای مجازی منجلابی است که کوچک و بزرگ را با خود به قهقرا می‌برد، شما باید آموزش‌های لازم را از کودکی به آن‌ها ارائه دهید تا در سنین بلوغ و بزرگسالی چنین مشکلاتی برای آن‌ها به‌وجود نیاید.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: شهرداری باید در صورت امکان از اساتید خبره در زمینه آموزش برای کودکان و نوجوانان بهره‌گرفته و مباحث آموزشی را پیگیری کند، همه ما در این زمینه مسؤول هستیم و هر کاری که از دستمان برمی‌آید باید انجام دهیم و کار شما از این نظر بسیار ارزشمند است.

وی تأکید کرد: در فعالیت‌هایی که انجام می‌دهید، جذابیت ایجاد کنید تا همه جوانان به سمت برنامه‌های شما بیایند و هرچه در این کار خیر کوتاهی شود، پشیمانی در آینده را به دنبال خواهد داشت، در هر کار خیری کمک‌کار هم باشید تا موجبات پیشرفت اسلام و نظام را فراهم کنید.

آیت‌الله مؤمن‌ بیان کرد: اگر کار شما گسترده باشد و همه جمعیت‌ها و نهادها را در برگیرد، همه اقشار از شما بهره‌برداری می‌کنند که این برای دنیا و آخرت شما مفید است. هرچه بیشتر تلاش کنید، اجر و پاداش دنیایی و اخروی بیشتری خواهید داشت و اگر بتوانید قم را در کشور نمونه کنید، دیگر استان‌ها هم از شما یاد می‌گیرند و کمبودهای خود را با الگوبرداری از قم برطرف می‌کنند.

وی با بیان اینکه اگر به استانی بهتر از استان‌های دیگر و کشوری بهتر از کشورهای دیگر تبدیل شویم، جهانی قانونمند و اسلامی خواهیم داشت گفت: چنین اتفاقی زمانی رخ می‌دهد که به این قبیل اقدامات عمل شود، در پی این اتفاق، قدرت عمومی از این طریق به همه مسلمانان جهان انتقال داده می‌شود و ان‌شاءالله در آینده می‌توانیم بر مستکبران جهان پیروز شویم.

ارسال نظرات