خبرهای داغ:
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر آذربایجان شرقی:
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه میزان کشفیات مواد مخدر در سه سال گذشته روند صعودی داشته است، گفت: در سال جاری دو هزار و 200 کیلوگرم انواع مواد مخدر در استان کشف و ضبط شده است.
کد خبر: ۸۹۷۹۲۶۹
|
۰۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، قاسم دهقانی در گفتگو با خبرنگاران افزود: میزان کشفیات مواد مخدر در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته 45 درصد افزایش یافته است که 65 درصد مواد کشف شده از نوع مواد مخدر سنتی است.
وی اظهار کرد: در سال جاری 126 نفر قاچاقچی اصلی به عنوان سرباند و 4 هزار و 125 توزیع کننده خرد در استان شناسایی و دستگیر شدند.
دهقانی ادامه داد: با اجرای طرح های پاکسازی نقاط آلوده در این استان 12 هزار و 250 نفر دستگیر و 26 باند تهیه و توزیع مواد مخدر منهدم شد.
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر آذربایجان شرقی با بیان اینکه نرخ شیوع اعتیاد در استان نسبت به میانگین کشوری بسیار کم است، افزود: میانگین نرخ شیوع اعتیاد در کشور 5.4 درصد و در آذربایجان شرقی 1.2درصد است.
وی ادامه داد: میانگین نرخ شیوع اعتیاد در بین دانش آموزان در کشور 2.1 درصد و در استان ما این میزان 0.46 درصد است.
 دهقانی گفت: در این میان آمار اعتیاد دانشجویی نگران کننده است به طوری که میانگین آلودگی دانشجویی در کشور 5.6 و در استان 4.4 درصد است.
وی اعلام کرد: میانگین سن شیوع اعتیاد در کشور 24.3 سال و در استان ما 28.4 سال است.
دهقانی با اشاره به فروش مواد مخدر در فضای مجازی اضافه کرد: 12 نفر فروشنده مواد مخدر در فضای مجازی در استان شناسایی و 2 کیلوگرم انواع مواد مخدر از این افراد کشف و ضبط شد.
وی با اشاره به اینکه میانگین آلودگی کارگران به مواد مخدر در این استان نسبت به میانگین کشوری بالا و وضعیت نگران کننده است، گفت: میانگین آلودگی کارگران در استان 25 درصد و در کشور 22 درصد است.

ارسال نظرات