برگزاری نشست شورای مشورتی خواهران با مسئول جدید دبیرخانه کانون های مساجد یزد

حجت الاسلام گرج گفت: کانون های فرهنگی هنری باید اخلاق و نتیجه را مد نظر قرار دهند تا بتوانند جذب حداکثری را دنبال کنند و با آسیب شناسی، بسیاری از مشکلات در مساجد، محلات و جامعه را کاهش دهند.
کد خبر: ۸۹۷۹۲۷۳
|
۰۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از روابط عمومی دبیرخانه کانون های مساجد یزد، نشست شورای مشورتی خواهران کانون های مساجد استان یزد با حضور حجت الاسلام فیروز گرج، مسئول جدید دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد یزد در محل اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد برگزار شد.

در این نشست رابطین منطقه ای خواهر مناطق 10 گانه کانون های مساجد یزد به ارائه مطالب خود و فعالیت های کانون های خود در بخش خواهران پرداختند.

حجت الاسلام فیروز گرج، مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد یزد در این نشست گفت: اگر میخواهیم معضلات در جامعه کم رنگ شود، باید هنر را استخدام کنیم و آن را به کار بگیریم.

وی افزود: از جمله فعالیت های فرهنگی و هنری که می توان به خوبی آنها را در مساجد دنبال کنیم شامل نقد، تحلیل و بررسی کتاب است.

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد یزد تصریح کرد: ما معتقد هستیم که اگر بتوانیم کارگاه های آموزشی را در کانون ها با حضور استادان متخصص برگزار کرده و مخاطبین خود را جوانان و نوجوانان قرار دهیم، با این وجود می توانیم بسیاری از آسیب های اجتماعی را کاهش دهیم.

حجت الاسلام گرج گفت: کانون های فرهنگی هنری باید اخلاق و نتیجه را مد نظر قرار دهند تا بتوانند جذب حداکثری را دنبال کنند و با آسیب شناسی، بسیاری از مشکلات در مساجد، محلات و جامعه را کاهش دهند.

شیما عزیزی، مسئول واحد خواهران کانون های مساجد یزد نیز در این نشست گفت: مسجدی بودن، منشا انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی یک رویداد مهم تاریخی است که جهان را دستخوش تحول کرده و کفر را از قدرت به زیر کشیده است و امام خمینی از مساجد برجسته قم حرکت‌های انقلابیون را هدایت و راهبری کرده در نهایت مقابله با رژیم ستم شاهی را به سراسر ایران اسلامی اشاعه دادند، بنابراین کانون‌های مساجد باید برای زنده نگه داشتن این راه و آرمان‌ها گام بردارند..

وی با اشاره به فعالیت های کانون های مساجد در دهه فجر افزود: دهه فجر یادآور پیروزی مردم در برابر ستم و مهری بر حضور همیشگی ملت ایران در حمایت از انقلاب اسلامی است لذا برنامه‌هایی در شان پیروزی انقلاب در مساجد اجرا می‌شود و برگزارکننده این برنامه‌ها مردم هستند.

مسئول واحد خواهران کانون های مساجد یزد بیان کرد: دستاوردهای انقلاب با رویکرد مسجد باید به نسل جدید معرفی شود چرا که مسجد کارایی وسیعی در خصوص انقلاب داشته است، باید محتوا و محوریت برنامه ها، شناساندن شخصیت انقلابی امام راحل و نقش بانوان در انقلاب باشد تا مخاطبان در جریان مسائل واقعه انقلاب اسلامی قرار گیرند و همچنین به نقش زنان در مبارزات قبل از انقلاب ، در حین پیروزی انقلاب، استقرار نظام، دفاع مقدس، دوران سازندگی و ... تاکید شود

عزیزی تصریح کرد: یکی از دلایلی که امسال سبب معنوی‌ تر شدن جشن ‌های انقلابی با نور معنوی ائمه اطهار(ع) همزمانی ایام‌الله دهه فجر با ایام فاطمیه است که لزوم استفاده از ظرفیت‌های مساجد را چندین برابر می‌کند و به همین منظور نیاز است در این زمینه متولیان اجرایی اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.

وی گفت: رسالت و وظیفه فعالان مساجد و اعضای کانون‌های مساجد برای ترغیب و تشویق افراد به مساجد بسیار حائز اهمیت است و نیاز است در این مسیر پیشقدم باشند تا در ایام دهه فجر شاهد حضور گسترده مردمی در مساجد باشیم و مشکلی در این زمینه وجود ندارد

مسئول واحد خواهران کانون های مساجد یزد بیان کرد: امسال نیز همانند سال‌های گذشته و حتی پررنگ‌تر و منسجم ‌تر از سال‌های گذشته در راهپیمایی 22 بهمن ماه شاهد همبستگی افراد در مقابل قدرت‌های استکباری خواهیم بود و جواب دندان‌شکنی به دشمنان و استکبار جهانی خواهیم بود تا بازهم شاهد اقتدار و عظمت کشورمان باشند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار