مدیرعامل شرکت توزیع برق تبریز:

بانوان بازوی توانای مدیریت مصرف هستند

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز در همایش «نقش زنان در اصلاح الگوی مصرف» بانوان را بازوی توانای مدیریت مصرف عنوان کرد.
کد خبر: ۸۹۷۹۲۷۹
|
۰۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی شرکت توزیع برق تبریز، عادل کاظمی گفت: در دنیای امروز بحث مدیریت صحیح انرژی یکی از حساس ترین مباحث است و در این رابطه مردم و مسئولان باید با یکدیگر همکاری کنند.

وی افزود: مدیریت مصرف انرژی برق علاوه بر اینکه در حفظ محیط زیست موثر است، می تواند نقش مهمی در کاهش هزینه های تولید برق داشته باشد و با توجه به اینکه بیش از 35 درصد مصارف مشترکین ما در بخش خانگی هستند، زنان به عنوان مدیران خانواده می توانند در این حوزه نقش مهمی ایفا کنند.

کاظمی تأکید کرد: در حال حاضر برای تولید یک کیلووات برق باید هزار دلار هزینه شود و هر انشعاب خانگی 5 کیلووات برق نیاز دارد و با توجه به روند رشد مصارف انرژی سالانه، میزان سرمایه گذاری بسیار سنگین خواهد بود.

به گفته مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز، کشور ایران یک درصد جمعیت جهان را تشکیل می‌دهد اما مصرف انرژی آن دو درصد کل مصرف انرژِی جهان است.

کاظمی اضافه کرد: با توجه به این آمار و ارقام، ما بیش از همه نیازمند مدیریت مصرف هستیم و شرکت در این راستا برنامه های متعدد و متنوعی داشته و دارد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: طرح های مختلف در حوزه صنایع، جمع آوری لامپ های پر مصرف در بخش تجاری، همکاری با بسیج ادارات، برگزاری مسابقات اصلاح الگوی مصرف و فرهنگ سازی و اطلاع رسانی در بخش خانگی در حوزه پیک سایی در حوزه تحت پوشش شرکت انجام شده است.

بر اساس این گزارش شرکت توزیع نیروی برق تبریز با اجرای طرح های ذخیره عملیاتی صنایع، صنایع خودتأمین، مدیریت مصرف برق ادارات و مشترکین خانگی و کشاورزی در سال 95 و 96، توانسته است سهمیه پیک سایی ابلاغی از طرف شرکت توانیر و حتی بیشتر از آن را محقق کند.

 همایش نقش زنان در اصلاح الگوی مصرف برق با رویکرد اقتصاد مقاومتی توسط شرکت توزیع نیروی برق تبریز و همکاری امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان شرقی و با حضور مسئولین استانی و شرکت توانیر برگزار شد.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها