خبرهای داغ:
مسئول هماهنگ‌کننده عقیدتی - سیاسی آجا در استان‌های گلستان و مازندران:
حجت الاسلام محمدحسن عبدی در سخنانی به مناسبت ولادت حضرت زینب کبری (س) و روز پرستار که در مسجد امام محمد باقر (ع) لشکر ۳۰ گرگان برگزار شد، گفت: حضرت زینب (س) در کربلا با نگاه معنویت محور و خدایی خود چیزی جز زیبایی ندید.
کد خبر: ۸۹۷۹۳۱۳
|
۰۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج گلستان ، حجت الاسلام محمدحسن عبدی مسئول هماهنگ کننده عقیدتی سیاسی آجا در استان های گلستان و مازندران در سخنانی به مناسبت ولادت حضرت زینب کبری (س) و روز پرستار که در مسجد امام محمد باقر (ع) لشکر ۳۰ گرگان برگزار شد، اظهار کرد :حضرت زینب (س) در کربلا با نگاه معنویت محور و خدایی خود چیزی جز زیبایی ندید.

 وی افزود : روانشناسان معتقدند شکل گیریِ شخصیت هر فردی به سه عامل وراثت، تربیت و محیط زندگی وابسته است. و حضرت زینب (س) از لحاظ هر سه عامل وراثت، تربیت و محیط در بهترین شرایط قرار داشت و به عبارت دیگر این مثلث در زندگی ایشان به نوعی حکم اتصال به وحی و عالم ملکوت را داشته است.

عبدی تصریح کرد: از نظر وراثت، ایشان پدری همچون امیرالمونین (ع) و مادر همچون فاطمه زهرا (س) داشت، زیر نظر پیامبر (ص)، امام علی (ع) و حضرت زهرا (س) تربیت یافت و در محیط وحی رشد پیدا کرد. و اینگونه بود که شخصیت این بانوی فرزانه در بهترین شرایط الهی و معنوی شکل گرفت. شخصیت زینب (س) به گونه ای بود که حتی نویسندگان غیر شیعه (مانند دکتر عایشه بنت الشاطی، از نویسندگان بنام اهل سنت) در کتابی که در وصف زینب کبری به نام « زینب قهرمان کربلا» نوشته است می گوید*کسی که جز مادرش فاطمه زهراء (س) در صفات به پای او نمی رسد*.

مسئول هماهنگ کننده عقیدتی سیاسی آجا در استان های گلستان و مازندران ضمن تبیین شخصیت مقاوم، صبور، ولایتمدار و ممتاز زینب کبری بیان داشت: پس از وقایع کربلا، وقتی ایشان وارد مجلس دشمن شد جمله مشهور «ما رأیتُ الّا جمیلاً» را فرمود و برای تمام تاریخ ذهن های حقیقت طلب انسان ها را به اندیشه فرو برده است که زینب چه زیبائی های در کربلا دیده است ، کربلائی که صحنه نبرد، خون، و آسیب های هولناک جسمی و روحی برای خاندان پیامبر بود. کربلائی که قرن هاست دلدادگان خاندان پیامبر اسلام به سبب حوادث غمبار آن اشک بر دیده دارند.

 / انتهای پیام

ارسال نظرات
پر بیننده ها