خبرهای داغ:
فرماندار ملکان در زمینه کاهش سن ازدواج هشدار داد؛
فرماندار ملکان در همایش آسیب‌های اجتماعی با محوریت اعتیاد که به همت شورای اسلامی شهر و شهرداری مبارک شهر از توابع ملکان با اشاره به رواج ازدواج‌های زودهنگام در این شهرستان گفت: طی پنج سال گذشته تعداد 2 هزار و 91 ازدواج زیر 14 سال در شهرستان ملکان ثبت شده است.
کد خبر: ۸۹۷۹۳۳۲
|
۰۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمدباقرخانی با اشاره به رواج ازدواج‌های زودهنگام در  ملکان گفت: طی پنج سال گذشته تعداد 2 هزار و 91 ازدواج زیر 14 سال در شهرستان ملکان ثبت شده است.

وی از افزایش نرخ طلاق در این شهرستان ابراز نگرانی کرد و یادآور شد: در سال 90 تعداد 199 مورد طلاق اتفاق افتاده این در حالی است که این آمار در سال 95 به 266 مورد افزایش یافته است. 

باقرخانی ادامه داد: در 6 ماهه اول سال‌جاری نیز 121 زوج در شهرستان ملکان از هم جدا شده‌اند.

فرماندار ملکان کاهش ازدواج را از دیگر معضلات این شهرستان ذکر کرد و تصریح کرد: طی پنج سال گذشته میزان ازدواج در ملکان 35 درصد کاهش داشته و 2 هزار و 50 ازدواج ثبت شده و در سال 90 به یک‌هزار و 321 ازدواج در سال 95 رسیده است.

باقرخانی در ادامه با اشاره به کاهش نزولات آسمانی و کاهش آب منابع زیرزمینی بر اصلاح الگوی مصرف و آبیاری تاکید کرد.

حسین علیزاده کارشناس و مشاور در زمینه آسیب‌های اجتماعی نیز نکات مهمی را در این خصوص بیان کرد و بر نظارت مستمر اولیا نسبت به فرزندان خود در مدارس و محیط‌های اجتماعی تاکید کرد.

وی در خصوص پخش انواع موادمخدر با عناوین گوناگون و فریبنده در بین جوانان هشدار داد.

ارسال نظرات