خبرهای داغ:
رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه:

مهاجرت امامزادگان به ایران با هدف تبلیغ معارف اهل‌بیت(ع) بود

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: مهاجرت امامزادگان به ایران به این دلیل بود که معارف اهل‌بیت(ع) را برای مردم این کشور تبلیغ کنند و مکتب اسلام را زنده نگه دارند.
کد خبر: ۸۹۷۹۳۳۹
|
۰۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت‌الاسلام و المسلمین علی محمدی شامگاه چهارشنبه در حاشیه بازدید از خیمه‌های معرفت در مزار امامزاده سید علی(ع) در جمع خبرنگاران با اشاره به نظر مردم در خصوص غرفه‌های معرفت اظهار کرد: طبق نظرسنجی‌های صورت گرفته در مزار امامزادگان، مردم نظر خوبی نسبت به این غرفه‌ها داشتند و نظر مردم در این خصوص ملاک است.

وی ادامه داد: طبق ارزیابی‌های انجام شده نظرم این است که عملکرد غرفه‌های معرفت در امامزادگان خوب بوده است.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه افزود: امامزادگان فرزندان اهل‌بیت(ع) هستند و همان طوری که اجداد طاهرین آن‌ها با ظالمین زمان خود مبارزه کردند، قطعا امامزادگان هم در این مسیر قدم برداشتند و مهاجرت امامزادگان به ایران هم به این دلیل بود که معارف اهل‌بیت(ع) را برای مردم این کشور تبلیغ کنند و مکتب اسلام را زنده نگه دارند.

محمدی با اشاره به علاقه مردم ایران به اهل‌بیت(ع) اظهار کرد: مردم کشورمان به اهل‌بیت(ع) و امامزادگان علاقه دارند، مزار امامزادگان فضایی است تا سیره اهل‌بیت(ع) در مبارزه با مستکبرین و ظالمین را به مردم یاد بدهیم و باید به‌صورت جدی در مزار امامزادگان به این مساله پرداخته شود.

وی ادامه داد: باید برنامه‌ها در مزار امامزادگان به صورت هنرمندانه، عالمانه و با مطالعه باشد تا بهانه ای به دست دشمن ندهد، همچنین در برابر شبهات ایجاد شده توسط دشمن آمادگی داشته باشیم و به صورت منطقی و مستدل به این شبهات پاسخ دهیم.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه افزود: نباید از القای شبهات توسط دشمن بترسیم، اگر در جایی دیدیم که دشمن نسبت به موضوعی حساسیت نشان داد، باید بدانیم که نقطه خوبی را هدف قرار دادیم و دشمن را دچار مشکل کردیم که او حساس شده است، این یکی از علائمی است که بدانیم راهی که انتخاب کردیم، راه حق است و با امید بیشتر و بدون خستگی به آن راه ادامه دهیم.

محمدی با اشاره به هدف از برپایی خیمه‌های معرفت در مزار امامزادگان اظهار کرد: هدف از برپایی این خیمه‌ها این است که مفاهیم قرآن و اهل‌بیت(ع) و اسلام را در قالب زندگی عملی مردم به آن‌ها نشان بدهیم، مفاهیمی که برای همه اقشار جامعه به خصوص کودکان، نوجوانان و جوانان قابل درک باشد و این یک اقدام خوب است که مردم معارف اسلام را به صورت محسوس متوجه شوند.

وی ادامه داد: برپایی خیمه‌های معرفت در مزار امامزادگان یک اقدام جامع، خوب و اثرگذار است و تلاش می‌کنیم که این برنامه در آینده نیز ادامه پیدا کند، باید از زحمات تمام افراد در برپایی خیمه‌های معرفت در بقاع متبرکه سراسر کشور تشکر کنم.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در پایان خاطرنشان کرد: باید وقف‌های جدیدی در عرصه‌های موردنیاز جامعه همچون علم و فناوری، محیط زیست، بهداشت و سلامت و پژوهش‌های کاربردی صورت بگیرد و باید اصحاب رسانه و افراد صاحب تریبون و نخبگان به موضوعات مورد نیاز جامعه بپردازند و مردم را برای وقف در این عرصه‌ها راهنمایی کنند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار