نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی :

در استان مرکزی با توجه به شرایط جغرافیایی، رودخانه و آب روان های ویژه وجود ندارد

حسینی گفت : در استان مرکزی با توجه به شرایط جغرافیایی، رودخانه و آب روان های ویژه وجود ندارد و کمبود منابع آبی به خصوص در سال های اخیر به دلیل کاهش بارش نزولات آسمانی چالشی جدی است.
کد خبر: ۸۹۷۹۳۷۴
|
۰۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۲

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی ، نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی نشست شورای هماهنگی صنعت آب و برق استان مرکزی چهارشنبه شب با حضور رضا اردکانیان وزیر نیرو در محل استانداری برگزار شد ، گفت: با حضور وزیر نیرو آبرسانی به شهرستان خمین به عنوان مطالبه جدی مردم این شهرستان محقق شد و انتظار است حضور بعدی وزیر، بهره برداری از طرح های شهرستان های دیگر باشد.

▫️محمد حسینی افزود: در استان مرکزی با توجه به شرایط جغرافیایی، رودخانه و آب روان های ویژه وجود ندارد و کمبود منابع آبی به خصوص در سال های اخیر به دلیل کاهش بارش نزولات آسمانی چالشی جدی است.

▫️وی بیان کرد: با توجه به نیاز صنایع استان مرکزی به آب، نیاز است حرکتی جدی صورت گیرد تا از پساب ها برای بازگشت مجدد به چرخه مصرف استفاده شود.

نماینده مردم شهرستان های تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در شهرستان تفرش طرحی وجود دارد که از سال 88 آغاز و به دلیل کمبود اعتبارات به تعویق افتاده بود اما در به برکت سفر رئیس جمهوری به استان مرکزی اعتبار مناسبی برای آن در نظر گرفته شد.

حسینی تصریح کرد: برای اجرای این طرح، 110 میلیارد ریال اعتبار نقدی تزریق شده که در کشور بی سابقه بوده است.

وی بیان کرد: با وجود این میزان اعتبار، طرح شرایط قابل قبولی ندارد و پیمانکار تنها از محل تخصیص اعتبارات در حال تکمیل مطالبات سنوات گذشته است.

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: دولت در مصوبه خود، اعتبار قابل توجهی از منابع صندوق توسعه ملی به برخی از استان ها تخصیص داده که در کمیسیون برنامه و بودجه مقرر شد تخصیص ها در کشور یکسان شود تا تعهدات در حوزه آبرسانی در روستاها عملیاتی شود.

حسینی تصریح کرد: حدود 300 روستای حوزه شهرستان های تفرش، آشتیان و فراهان، با مشکلات زیادی در حوزه تامین آب مواجه اند که با تامین اعتبارات استانی نمی توان تنگناهای پیش رو را حل کرد.

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی افزود: برقدار کردن چاه های کشاورزی از دیگر مطالبات مردم شهرستان های تفرش، آشتیان و فراهان است که امید است مورد توجه ویژه قرار گیرد

ارسال نظرات
آخرین اخبار