همچنان ادامه دارد؛

آتشی فراتر از حادثه نفت کش سانچی در بندرعباس/ دود غلیظ آسمان منطقه را فراگرفته است

اگر آتش سوزی مخزن کارخانه تولید قیر بندرعباس با وسعت بسیار همچنان ادامه داشته باشد اطفا کامل و خاموشی آن از دست استان هرمزگان خارج می شود.
کد خبر: ۸۹۷۹۴۱۱
|
۰۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج هرمزگان به نقل از شبکه اطلاع رسانی هرمز؛  مخزن کارخانه تولید قیر شرکت گران سنگ مهر زیر مجموعه شرکت پویان  واقع در۳۵کیلومتری غرب بندرعباس ظهر امروز حوالی ساعت ۱۳:۰۹ به علت جوشکاری داخلی توسط کارگران دچار انفجار شد. و پس از اعلام حریق، بلافاصله نیروهای امدادی آتش نشان در محل حادثه حاضر شدند.

این شرکت حاوی سه مخزن ذخیره و نگهداری قیر است که ۲مخزن بدون قیر و یک مخزن حاوی ۲هزار و ۵۰۰ لیتر قیر بود و  سه نفر نگهبان، دونفر مهندس و ۲نفر کارگز در این بخش مشغول فعالیت بوده اند.

مخزنی که حاوی قیر بود  که به علت وجود سوراخ توسط تکنسین در دست تعمیر بود  در اثر جوشکاری دچار انفجار می شود و در این حادثه ۵نفر از پرسنل حاضر در محل دچار مصدومیت شدید می شوند.

نیروهای امدادی و آتش نشانان بلافاصله پس از حضور در محل حادثه، فورا مصدومین را نجات و آنها را به بیمارستان کشتی رانی منتقل می کنند از آنجایی که حال دو نفر از مصدومین وخیم بوده جان خود را از دست می دهند و یکی از مصدومان به علت سوختگی شدید به بیمارستان شهید محمدی بندرعباس و مصدوم دیگر به علت ضربه شدید به بیمارستان صاحب‌الزمان منتقل شده‌اند.

یکی از نیروهای این شرکت که هنگام انفجار در حال جوشکاری مخزن مورد نظر بوده تاکنون هیچ نشانی از آن یافت نشده است.

طبق گفته های منابع حاضر در محل حادثه آتش سوزی  با وسعت بسیار همچنان ادامه دارد و دود غلیظ ناشی از سوختن مواد نفتی آسمان منطقه را فراگرفته است اگر این رویه همچنان ادامه داشته باشد اطفا کامل و خاموشی آتش از دست استان هرمزگان خارج می شود.

منبع‌های موجود در این شرکت فاقد سیستم اعلان و اطفا حریق بوده اند

فرجام دانش، مدیرعامل سازمان آتش نشانی بندرعباس با بیان اینکه علت حادثه ظاهرا جوشکاری در محل بوده است، اظهار کرد: که تمام سعی خود را به‌ کار گرفتیم تا مواد مذاب مشتعل داخل منبع به نقاط مجاور منتقل نشده و دایره آتش بیشتر نشود.

وی با تاکید بر اینکه  کار جداسازی و مهار آتش همچنان ادامه دارد، گفت: پرسنل آتش‌نشانی در حال مهار آتش هستند و حدودا دو ساعت دیگر عملیات اطفا و مهار به اتمام خواهد رسید، تمامی تلاش پرسنل امداد و نجات بر این است که هر چه زودتر آتش مهار شده و میزان خسارت کاهش یابد.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی بندرعباس با تاکید بر اینکه منبع‌های موجود در این شرکت فاقد سیستم اعلان و اطفا حریق بوده اند، خاطرنشان کرد:  اگر به این سیستم مجهز بوده دایره آتش به این گستردگی نبود و تلفات و خسارات احتمالی کمتر می‌شد.

تا اطفا کامل و خاموشی آتش فاصله زیادی داریم

حسن امینی‌زاده، معاون عملیات سازمان آتش‌نشانی وخدمات ایمنی بندرعباس در گفت‌وگویی با بیان اینکه آتش مهار شده اما تاکنون بطورکامل خاموش نشده است، بیان کرد: تا اطفا کامل و خاموشی آتش فاصله زیادی داریم که احتمالا تا فردا صبح نیروهای امدادی موفق به خاموشی کامل این حریق می‌شوند.

معاون عملیات سازمان آتش‌نشانی وخدمات ایمنی بندرعباس با اشاره به اینکه این حادثه سه نفر فوتی و دو مصدوم با حال وخیم داشته، تاکید کرد: تاکنون هنوز به آمار مصدومان و فوتی ها افزوده نشده است.

امینی‌زاده  احتمال هر گونه انفجار مخازن دیگر را بطور قطع رد کرده و ادامه داد: این مخازن که حاوی مواد سوختی و قیری بوده در ساعات اولیه انفجار کاملا تخلیه شد و تمام نیروهای امداد و نجات در حال مهار و اطفا حریق می‌باشند.

وی خاطرنشان کرد: به علت گستردگی حریق تمامی نیروهای آتش نشانی و امدادی اورژانس به حالت آماده باش کامل هستند.

تمامی بیمارستان‌ها در حالت آماده‌باش کامل قرار دارند

فاطمه نوروزیان، مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در خصوص تعداد مصدومان حادثه آتش‌سوزی انبار قیر اظهارکرد:  براساس آماررسیده از پرسنل اورژانس حاضر درصحنه، سه نفر فوتی در صحنه، دو نفر مصدوم که یک نفر با وضعیت وخیم در بیمارستان صاحب‌الزمان بندرعباس بستری است و یک نفر با سوختگی  ۷۰ درصد در مرکز سوختگی شفا بیمارستان شهید محمدی بستری شده است .

وی افزود: چهار دستگاه آمبولانس و یک اتوبوس آمبولانس به محل حادثه اعزام شده است و هشت تکنیسین اورژانس در صحنه حضور دارند و تمامی بیمارستان‌ها و مرکز سوختگی شفا در حالت آماده‌باش کامل قرار دارند.

 

حبیب رهگذر ۴۰ ساله (مصدوم)، عبدالرضا لطفی ۳۲ ساله باسوختگی ۷۰ درصد (مصدوم)، اصغر جهاندیده ۳۹ ساله ( فوتی ) و مشخصات  دوفرد فوت شده دیگر هنوز اعلام نشده است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار