معاون فرهنگی سازمان نظام پرستاری کشور:

اقدامات بهداشت‌محوری امری ضروری است/ حقوق دریافتی پرستاران عادلانه نیست

معاون فرهنگی سازمان نظام پرستاری کشور گفت: اینکه اقدامات بهداشت‌محوری ضروری است چراکه شهرستان کوهدشت، نظام پرستاری ندارد و امیدواریم با توجه به تعداد پرستاران در این شهرستان نظام پرستاری در شهرستان کوهدشت تشکیل شود.
کد خبر: ۸۹۷۹۵۱۰
|
۰۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، سید عباس کشفی ‌چهارشنبه‌شب در همایش گرامیداشت روز پرستار که در سالن آمفی‌تئاتر اداره فرهنگ‌وارشاد اسلامی این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: خدمات پرستاران در برهه‌های مختلف ازجمله در زمان دفاع مقدس قابل‌ستایش بوده و برخی از آن‌ها در زمان جنگ شهید شده‌اند.

وی بابیان این‌که پرستاران داوطلب به‌صورت گروهی به مناطق زلزله‌زده اعزام‌شده‌اند، افزود: حقوق دریافتی پرستاران عادلانه نیست و اختلاف چند صد برابری با حقوق پزشکان دارد.

معاون فرهنگی سازمان نظام پرستاری کشور با اشاره به این‌که قرار نیست حقوق برخی افراد در اجرای طرح تحول سلامت له شود،  عنوان کرد: حق دریافتی در اورژانس‌ها 50 درصد کاهش‌یافته است.

وی با اشاره به اینکه 10 سال است که قانون تعرفه گذاری تصویب‌شده، بیان کرد:  تعرفه‌های دریافتی پرستاران در برخی اقدامات درمانی به آن‌ها اختصاص داده نشده‌است.

وی با تأکید بر اینکه اقدامات بهداشت‌محوری ضروری است، گفت: شهرستان کوهدشت، نظام پرستاری ندارد و امیدواریم با توجه به تعداد پرستاران در این شهرستان نظام پرستاری در شهرستان کوهدشت تشکیل شود.

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات