سرپرست حوزه مقاومت بسیج سپاه ناحیه میثم مشهد گفت: متاسفانه وضعیت فعلی مهد‌های کودک از جهت آموزشی و تربیتی در وضعیت خوبی نیست و مبتنی بر فرهنگ و آموزه‌های غربی است.
کد خبر: ۸۹۷۹۵۸۹
|
۰۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ بسیجی نجمه رحیمی در نشست مربیان مهدهای کودک در محل سپاه ناحیه میثم مشهد اظهار داشت: با توجه به نیاز جامعه امروز در مورد کودکان و آسیب‌هایی که در پیش روی آنان قرار دارد، مهارت‌هایی از قبیل دکلمه، سرود، الگوی برتر یاددهی و یادگیری، روخوانی قرآن، نمایش عروسکی، کاردستی و قصه گویی، مهارت‌های حسی و حرکتی، پرده خوانی و کتاب خوانی، بیان خاطرات شهدا و بزرگان از جمله قالب‌های این راهبرد انقلابی است.
 
وی در ادامه خواستار پیاده کردن این قالب‌ها در محور انقلاب و دین مداری توسط مربیان مهدها شد.

رحیمی در ادامه سخنان خود به آسیب‌های مهد‌های موجود در جامعه اشاره کرد و افزود: متاسفانه وضعیت فعلی مهد‌های کودک از جهت آموزشی و تربیتی در وضعیت خوبی نیست. ما نباید به بهانه‌های مختلف و مناسبت‌های مختلف سروده‌های غربی و اشعار کودکانه مبتنی با فرهنگ غرب را خوراک بچه‌هایمان کنیم. همانطور که نتیجه این شیوه تربیتی نادرست را در جامعه می‌توان به وضوح مشاهده کرد.

سرپرست حوزه مقاومت بسیج سپاه میثم مشهد در ادامه بیان داشت: نهضت اسلامی و انقلابی برای کودکانش و فرزندانش از بدو تولد و زمانیکه در گهواره‌ها هستند تا زمانیکه بارور می‌شوند؛ برنامه و شیوه تربیتی مشخص دارند، ما باید سمت و سوی تربیت مربیان و خانواده‌ها را در این مسیرقرار دهیم.

وی تاکید کرد: امروز در فضای جامعه یکی از جدی‌ترین آسیب‌هایی که با آن مواجه هستیم، آسیب‌های رسانه‌ای است، والدین به دلیل عدم آشنایی صحیح با رسانه‌ها و آسیب‌های آن‌ها به درستی نمی‌توانند کودکان و نوجوانان خود را مدیریت کنند و به راحتی رسانه را در اختیار آنان قرار می‌دهند.
 
وی فضای مجازی را یکی از مخرب‌ترین آسیب‌ها دانست و گفت: باید به آن توجه بسیاری داشت و از همین کودکی باید بچه‌ها و کودکان با آسیب‌های آن آشنا شوند و در بینشان فرهنگ سازی شود.
ارسال نظرات
پر بیننده ها