معاون بهداشت و درمان سپاه کربلا مازندران در همایش روز پرستار:
معاون بهداشت و درمان سپاه کربلا مازندران در همایش روز پرستار گفت: پرستاری یک نوع عبادت است.
کد خبر: ۸۹۷۹۵۹۰
|
۰۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از مازندران،همایش تجلیل از پرستاران نمونه مراکز درمانی سپاه کربلا صبح امروز پنج شنبه 5 بهمن ماه به مناسبت ولادت باسعادت حضرت زینب(سلام الله علیها) و روز پرستار در سالن فتح المبین شهرستان ساری برگزار شد.

معاون بهداشت و درمان سپاه کربلا مازندران در این همایش با اشاره به اینکه پرستاری شغل شریف و مقدس است، گفت: کمک پرستاران به انسان های دردمند و نیازمند فارغ از نگاه مادی است.

دکتر حسنعلی نیرین با اشاره به اینکه روز پرستار تلنگری به همه ماست تا از این فرصت که در اختیار ما قرار داده شد، استفاده کنیم، افزود:پرستاری یک نوع عبادت است.

معاون بهداشت و درمان سپاه کربلا در ادامه سخنان خود با تاکید بر اینکه پیگیری حقوق پرستاران از وظایف ما بوده و در تلاش هستیم تا حق الزحمت پرستاران را بپردازیم ، تصریح کرد: پرستاران قدر جایگاهی که در آن مشغول به خدمت هستند، را بدانند.

وی در پایان با اشاره به پرستارانی که در بیمارستان سپاه مشغول به خدمت هستند، بیان کرد: بیمارستانی که منسوب به یک نهاد ارزشی و انقلابی است، باید خدمت رسانی به مردم هم رنگ انقلابی داشته باشد چرا که انتظارات مردم از این مجموعه درمانی بیشتر از دیگر مجموعه هاست.

در ادامه این همایش دکتر رجب گلدوست استاد دانشگاه با اشاره به شخصیت و ویژگی های حضرت زینب(سلام الله علیها) گفت: حضرت زینب(س) که پرستار امام زمان خویش بود، یک بانوی مجتهده بود.

دکتر گلدوست در ادامه سخنان خود با اشاره به وظایف پرستاری، افزود: طبق آمار چندماه اخیر در ایران براساس 10 تخت یک پرستارنیاز است و در کشورهای اروپایی به ازای هشت پرستار یک تخت وجود دارد و این تکلیف پرستاران در کشور را سخت تر می کند.

وی با تصریح بر اینکه پرستاران حقوق و مزایای زیادی ندارند اما با صبر و بردباری به بیماران رسیدگی می کنند، بیان کرد:معنویت پرستاران بیشتر از معنویت پزشکان است. چرا که رسیدگی به حال بیمار با توجه به آیات قران ، رسیدگی به حال بندگان خداست.

این استاد دانشگاه به پرستاری که در زلزله کرمانشاه در نجات جان یک نوزاد گفته بود احساس کردم این فرزند خودم است، اشاره کرد و گفت: پرستاران دست خدا هستند.

این استاد دانشگاه با خطاب قرار دادن پرستاران که به شغل خود افتخار کنید، ادامه داد: مهربانی، صبوری و گشاده رو بودن شما در مواجه با بیماران ویژگی های خاصی است که هرکسی آن را ندارد.

وی در پایان سخنان خود، با بیان این مطلب که بیمارانی که روی تخت هستند ممکن است از هرقشری از کارگر تا دانشمند باشند، اضافه کرد: عظمت کار پرستاران نباید کوچک شمرده شود.

در پایان این همایش از پرستاران و کارکنان نمونه معاونت بهداشت و درمان سپاه کربلا تجلیل بعمل آمد.

 

انتهای پیام/ا

ارسال نظرات
پر بیننده ها