رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) در دیدار با استاندار اذربایجان شرقی، گفت: در سال جاری 21 هزار میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی به مددجویان این کمیته اختصاص یافته است و سهم آذربایجان شرقی از این تسهیلات یک هزار و 110 میلیارد ریال است که تاکنون 50 درصد از آن جذب شده است.
کد خبر: ۸۹۷۹۵۹۵
|
۰۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، پرویز فتاح با اظهار امیدواری برای جذب کل سهم استان تا پایان سال و صرف آن برای اشتغالزایی مددجویان، یادآوری کرد: تامین مسکن نیازمندان از اولویت‌های اصلی کمیته امداد است.
وی اظهار کرد: اختصاص مسکن‌های مهر فاقد متقاضی به مددجویان و واگذاری زمین‌ برای ساخت مسکن مددجویان از کارهای موثر در این زمینه است.
فتاح با اشاره به هدف‌گذاری مشترک دولت و کمیته امداد در راستای رفع فقر مطلق ادامه داد: آذربایجان شرقی این استعداد را دارد که به ‌عنوان اولین استان این سیاست را تحقق بخشد.
وی با بیان اینکه هدف ما این است که هیچ فردی به‌ خاطر فقر تحت پوشش کمیته امداد نباشد و این کار واقعا قابل تحقق است، گفت: تحقق این امر در آذربایجان شرقی اراده نظام را در این زمینه بالا می‌برد و می‌توان آن را به کل کشور تعمیم داد.
رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) با قدردانی از روحیه جهادی استاندار آذربایجان شرقی، عملیاتی شدن سیاست رفع فقر مطلق در یکی از شهرستان‌های استان و سپس در شهر تبریز بر اساس زمان بندی مشخص را خواستار شد.
فتاح افزود: کمیته امداد در مسیر رفع مطلق با دولت هماهنگ بوده و مجلس هم شناخت خوبی از موضوع دارد که این همدلی ملی موجب ایجاد آرامش در جامعه هدف ما شده است.
وی از کمک‌های مردم تبریز و آذربایجان شرقی به کمیته امداد قدردانی و بیان کرد: 100 درصد هدف‌گذاری کمیته امداد در جذب کمک‌های مردمی برای سال جاری در 10 ماه سال در این استان محقق شده و کمیته امداد استان از محل این کمک‌ها ساخت 100 واحد مسکونی برای زلزله‌زدگان غرب کشور را نیز تعهد کرده است.
فتاح با بیان اینکه میزان آسیب‌های اجتماعی و پوشش این نهاد در آذربایجان شرقی کمتر از میانگین کشوری است، ادامه داد: در 1.5 سال اخیر در سایه سیاست خودکفایی، 15 درصد از آمار مددجویان کمیته امداد کاهش یافته و کارهایی که در این استان انجام شده الگویی برای کل کشور است.
استاندار آذربایجان شرقی نیز در این دیدار با اشاره به ظرفیت‌های استان در راستای اشتغال‌زایی گفت: از ظرفیت‌های بسیار خوب استان و شهر تبریز، حوزه صنایع دستی و فرش است که فرصت مناسبی برای اشتغال افراد تحت پوشش کمیته امداد به شمار می‌رود و باید از این فرصت‌ها استفاده کرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها