خبرهای داغ:
مدیر کمیته امداد امام خمینی میامی خبر داد؛
مدیر کمیته امداد امام خمینی میامی از جمع آوری هفت میلیارد و100 میلیون ریال زکات در 9 ماهه سال جاری خبر داد.
کد خبر: ۸۹۷۹۶۰۷
|
۰۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از میامی، محمد مهدی اصغری در گفت و گو با خبرنگاران گفت:از ابتدای سال جاری تا کنون 710 میلیون تومان زکات در شهرستان میامی جمع آوری شده است که مبلغ 255 میلیون تومان آن زکات واجب شامل کفارات،فطریات و... می شود و مابقی آن زکات مستحبی است.

مدیر کمیته امداد امام خمینی میامی گفت:قسمتی از زکات جمع آوری شده نقدی ،قسمتی به صورت کالا (دام،گندم و...)و قسمتی هم صرف ساخت حسینیه ها ومساجد شهرستان شده است.

وی افزود: وي از کشاورزان خواست زکات خود را براي جلوگيري از موازي کاري از طريق ستاد جمع آوري زکات به دست فقرا برسانند.

اصغری گفت: زکات دریافت شده از هر شهر و روستا در همان مکان هزینه می‌شود و در شهرستان پتانسیل دریافت زکات، خیلی بیشتر از مبلغی است که جمع‌آوری می‌شود لذا امیدواریم در سال آینده شاهد افزایش زکات در شهرستان میامی باشیم

وی در پایان گفت:پرداخت زکات علاوه بر آثار اخروی می تواند بسیاری از مشکلات اقتصادی ومعیشتی مدد جویان را مرتفع سازد که یکی از جمله ظرفیت هایی که در این زمینه می تواند از محل زکات جمع آوری شده مورد توجه قرار گیرد تامین مسکن محرومان است

بنا بر فتاواي مراجع عظام تقليد زکات در نُه چيز واجب است: گندم ـ جو ـ خرما ـ کشمش ـ طلا ـ نقره ـ شتر ـ گاو و گوسفند که اگر کسي مالکِ يکي از اين نُه چيز باشد بايد با شرايطي يک دهم آن به يکي از مصرف هايي که گفته شده برساند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها