با اجرای مرحله نخست اجرای طرح تربیت حافظان قرآن کریم، ۱۳ هزار حافظ در استان تربیت شده‌اند، هرچند که مرحله دوم طرح نیز به همان قوت در حال اجرا است.
کد خبر: ۸۹۷۹۶۵۰
|
۰۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۷

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان در دیدار با مدیر حوزه علمیه هیدج وقف تعداد موقوفات استان را ۲ هزار و ۷۰۰ مورد اعلام کرد و گفت: یکی از اقدامات مهم اوقاف در این حوزه ترویج سنت حسنه وقف در جامعه است.

حجت‌الاسلام جعفر جنتی دیگر حوزه کاری اوقاف را رسیدگی به امور بقاع متبرکه اعلام کرد و افزود: در این زمینه طرح جامع ۴۷ بقعه انجام و در آنها اقدامات توسعه‌ای صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه اداره کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان در زمینه تربیت حافظان قرآن کریم و عمل به فرمایشات مقام معظم رهبری در این بخش نیز اقدامات بسیاری انجام داده است، تصریح کرد: با اجرای مرحله نخست اجرای طرح تربیت حافظان قرآن کریم، ۱۳ هزار حافظ در استان تربیت شده‌اند، هرچند که مرحله دوم طرح نیز به همان قوت در حال اجرا است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت: اجرای طرح تربیت حافظان قرآن کریم با بهره‌گیری از ظرفیت اساتید مجرب و همچنین بقاع متبرکه در حال اجرا است که در همین راستا به صورت مستمر و مرتب برای مربیان همکار در این طرح نیز دوره‌های آموزشی برگزار می‌شود.

مدیر حوزه علمیه هیدج وقف نیز در دیدار با اشاره به اینکه حوزه علمیه از زمان تأسیس تاکنون مبتنی بر درآمد‌های وقف بوده است، گفت: وقف سنت حسنه‌ای است که اساس و پایه آن واقفان هستند.

حجت‌الاسلام  احمد صالحی وقف را صدقه جاریه اعلام کرد و افزود: وقف سنت حسنه‌ای است که نتایج تا سال‌ها پس از مرگ افراد نیز باقی می‌ماند، از همین رو باید نسبت به ترویج این سنت در جامعه اقدام تلاش کرد.

وی اظهارداشت: با بیان اینکه در گذشته وقف در حوزه علمیه مورد غفلت بود که با پیگیری‌ها و تشویق در این باره بحث وقف در حوزه علمیه جدی گرفته شد، البته موضوعی که باید به آن توجه ویژه شود این است که روحانیون و طلاب باید این سنت حسنه را ترویج کنند.

 

ارسال نظرات