خبرهای داغ:
بخشدار جوکار تأکید کرد

لزوم تهیه اطلاعات دقیق از زیرساخت‌ها و امکانات برای مقابله با بحران

بخشدار جوکار با بیان اینکه ما باید اطلاعات دقیق از موقعیت مکانی و منطقه، زیرساخت‌ها، امکانات و ظرفیت‌های دستگاه‌ها داشته باشیم، گفت: به طور قطع این اطلاعات در زمان بحران کمک بسیاری می‌کند.
کد خبر: ۸۹۷۹۶۶۵
|
۰۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۵

لزوم تهیه اطلاعات دقیق از زیرساخت‌ها و امکانات برای مقابله با بحرانبه گزارش خبرگزاری بسیج از ملایر، فرهاد جهانیان در ستاد بحران بخش جوکار با بیان اینکه بحران‌ها در زندگی امروزی اجتناب‌پذیر هستند، اظهار داشت: بحران ربطی به زمان و مکان  ندارد و در تمام کشورها، مکان‌ها و زمان‌ها با بحران روبرو هستیم و در واقع انسان و نوع بشر با آمادگی خود نشان می‌دهد در بحران‌ها ما چقدر آسیب‌پذیرهستیم و این امر به میزان شناخت از بحران، نوع بحران، میزان صدمات، آمادگی و برنامه‌ریزی برای مقابله با بحران بستگی دارد.

وی با بیان اینکه ما نیاز به آمادگی داریم و ما نباید تمام کارها را بر عهده ارگان متولی این امر بگذاریم، افزود: مجموعه مدیریت بحران مجموعه گسترده‌ای است، هر چقدر این مجموعه از همه دستگاه‌ها شناخت کافی داشته باشد، می‌تواند از توانایی آنها استفاده کند و با هم افزایی مدیریت بهتری داشته باشد.

بخشدار جوکار بیان کرد: جمعیت هلال احمر فقط بخش امداد و نجات در بحران‌ها را برعهده دارد در حالی که مدیریت بحران مراحل مختلفی دارد از جمله پیشگیری، آمادگی، مقابله و در انتها بازسازی و تمام این مراحل باید در کنار امداد و نجات وکمک رسانی به بقیه باشد تا ما بتوانیم یک مدیریت خوبی در زمان بحران داشته باشیم.

وی با اشاره به فاکتورهای مختلف در زمان بحران که می‌تواند مهم باشد، گفت: این فاکتورها می‌تواند کمک کند تا در زمان لازم ما خدمات بهتری بدهیم.

جهانیان با بیان اینکه ما باید اطلاعات خوبی از موقعیت مکانی و منطقه داشته باشیم، اظهار داشت: ما باید از چند بُعد خود را در مقابله با بحران‌ها آماده کنیم و اطلاعات دقیق از زیرساخت‌ها، امکانات و ظرفیت‌های دستگاه‌ها و اینکه هر کدام چه مسئولیت و وظایفی دارند، داشته باشیم تا در مقابله با بحران کاملا آماده باشند.

وی ادامه داد: باید علاوه بر آمادگی برای کمک‌های لازم، محل‌های اسکان بخش را نیز مشخص و نسبت به آنها آگاه باشیم و مدیریت شهرستان باید این برنامه‌ریزی را داشته باشد.

بخشدار جوکار با اشاره به اینکه اطلاعات باید در شهرستان جمع‌آوری شود، بیان کرد: به طور قطع این اطلاعات در زمان بحران کمک بسیاری می‌کند؛ ما باید یک تابلو مدیریت بحران در اتاق دهیاری و بخشداری طراحی و نصب کنیم که شامل نقشه شهر، مکان‌های عمومی، مدرسه و تعداد آن، آنتن مخابراتی، مخزن آب، امکانات و تجهیزات، ماشین آلات و... به عنوان یک الگو و متحدالشکل طراحی شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات