مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی در نشست ستاد صیانت از آثار فرهنگی و هنری در تبریز، گفت: مردم باید از مجاری مجاز به کالاهای فرهنگی دسترسی داشته باشند.
کد خبر: ۸۹۷۹۶۷۶
|
۰۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد محمدپور اظهار داشت: ما در حوزه‌ ستاد صیانت از آثار فرهنگی و هنری دو کار عمده انجام می‌دهیم که یکی ایجاد و نهادینه کردن اخلاق و حقوق شهروندی و ترویج آن است چراکه اخلاق و تعهد شهروندی فرآیندی است که باید آن را همچون هدفی اساسی در نظر گرفت و به صورتی تدریجی ایجاد کرد

وی افزود: در این راستا کارکرد ما به نحوی است که مردم بتوانند از مجاری مجاز به کالاهای فرهنگی دسترسی داشته باشند و در همین راستا نیز می‌کوشیم وضعیت مصرف کالاهای فرهنگی را مورد ارزیابی و تحلیل قرار دهیم و از آن‌جا که مصرف کالاهای فرهنگی غیرمجاز در مقابل ارزش‌های دینی و ملی کشور به نوعی انحراف و دور شدن از ارزش‌ها تلقی می‌شود، این مسأله از اهمیت بالایی برخوردار است.

محمدپور تاکید کرد: مردم می‌بایست حق و حقوق انسان های فرهیخته‌ای که خالقان آثار فرهنگی و هنری هستند را پاس بدارند.

وی افزود: از سوی دیگر ما در راستای تقویت اقتصاد فرهنگ و هنر گام برمی‌داریم، رونق بخشیدن به اقتصاد فرهنگ و هنر یکی از سیاست‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و این موضوع در استان ما به جد پیگیری می‌شود.

محمدپوردر ادامه گفت: با توجه به تعدد در فضای مجازی، لازم هست تا متناظر شورای عالی فضای مجازی کشور را در سطح استان نیز داشته باشیم.

وی افزود: باید ساز و کارهای تولید، ‌گسترش و توزیع دراین حوزه در دسترس اداره کل باشد تا سیاست‌گزاری منطقه‌ای لازم را انجام دهیم.

در این نشست همچنین "مهدی یزدانی" دبیرکل ستاد صیانت و مبارزه با تکثیر و عرضه غیر مجاز آثار سینمایی و سمعی و بصری با تاکید به جذب سرمایه گذار در حوزه ی فرهنگ و هنر اذعان کرد: کار فرهنگی عمدتا یک فعالیت دیر بازده و زمان بر است و برای یک سرمایه گذار ، بخش فرهنگ و هنر الویت و انتخاب اولش نیست و طبعاً مخاطرات او بیشتر از فرهنگ و هنر است و گاهاً به دلیل پایین بودن سود آوری در این حوزه و عدم پایداری این فعالیت مربوط به ترک بازار می شوند.

یزادنی با اعلام اینکه ستاد صیانت از آثار فرهنگی و هنری یک فضای امن برای کسب و کاردر حوزه ی فرهنگ و هنر و تولیدات فرهنگی و هنری ایجاد می کند اظهار کرد: هدف این ستاد آن است که سرمایه های فرهنگی و هنری از کشور خارج نشوند و در جلب و ورود سرمایه های جدید ساعی باشد.

گفتنی است در این نشست "علی محرمی" معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان به عنوان رئیس ستاد صیانت از آثار فرهنگی و هنری استان معرفی شد.

ارسال نظرات