خبرهای داغ:
جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران گفت: امروز به برکت خواست امام خمینی(ره) فصل جدیدی از مبارزه در یک مقیاس گسترده باز شده و بسیج جهانی سربازان اسلام تشکیل شد.
کد خبر: ۸۹۷۹۷۰۷
|
۰۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۱:۲۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، سردار اسماعیل قاآنی شامگاه پنجشنبه در مراسم اربعین شهید مهدی ایمانی که در مسجد اعظم برگزار شد، با اشاره به ویژگی‌های حضرت زینب(س) اظهار کرد: این بانوی بزرگوار همیشه الهام بخش ما بوده است، اما طی سال‌های اخیر نام حضرت زینب(س) اعتلا پیدا کرد.

وی ادامه داد: جوانان با صلابت شیعه از سرتاسر جهان اسلام که برایشان امکان بود، با حضرت زینب(س) ارتباط برقرار کردند و هر کدام که توانستند خودشان را به حرم حضرت زینب(س) رساندند تا از این مکان مقدس دفاع کنند.

جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران افزود: مقاومت در ادبیات شیعه جایگاه خاصی دارد، پدران و مادران ما از همان کودکی راه استقامت و مقاومت را به ما آموختند، طی سال‌های اخیر دشمنان اسلام دشمنان به کشورهای اسلامی تعرض کردند و امروزه مقاومت واژه بسیار مقدسی است که هر مسلمانی در برابر این واژه احساس مسؤولیت می‌کند.

قاآنی شهدای مدافع حرم را پرچمداران مسیر مقاومت دانست و تصریح کرد: اگر این شهدا نبودند، وضعیت منطقه ما به گونه دیگری بود.

وی ادامه داد: حضرت زینب(س) اسطوره مقاومت است و این بانوی بزرگوار بیش از هر کسی سختی کشید، اما حضرت زینب(س) در برابر یزید گفت که چیزی جز زیبایی ندیدم و حضرت زینب(س) تمام تهدیدها را به فرصت تبدیل کرد.

جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران افزود: مجلس شهدا مجلس عزا نیست، بلکه مجلس عزت و سربلندی است، شهید مهدی ایمانی از جمله شهدایی بود که پیش از شهادت، چندین بار به سوریه اعزام شد و این شهید خادم رسمی آستان مقدس حضرت معصومه(س) و صد و پانزدهمین شهید روستای فردو بود.

قاآنی با اشاره به ویژگی‌های شهدا اظهار کرد: هیچ مرگی بالاتر از آن نیست که انسان در مسیر خدا مجاهدت کند و به شهادت برسد، شهدا در نزد پروردگارشان روزی می‌خورند.

وی ادامه داد: افتخار بزرگی برای خانواده‌های شهدای مدافع حرم است که فرزندانشان در مسیر دفاع از حرم حضرت زینب(س) به شهادت رسیدند، باید تکلیف خودمان را در قبال شهدا بدانیم و به این تکلیف عمل کنیم.

جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران افزود: هر روز فتح جدیدی داریم و یک خاکریز به جلو می‌رویم، اکنون هزاران کیلومتر آن سوی مرزهای ایران از حریم نظام جمهوری اسلامی ایران دفاع و به مظلومان کمک می‌کنیم.

قاآنی شهدای مدافع حرم را ولایتمدار دانست و تصریح کرد: این شهدا تحت فرماندهی مقام معظم رهبری جنگیدند و به شهادت رسیدند.

وی ادامه داد: در ابتدای حضور فعالیت مدافعین حرم، گروه‌های تکفیری در نزدیکی حرم‌های اهل‌بیت(س) حضور داشتند و این گروه‌ها مورد حمایت آمریکا و عربستان بودند.

جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران افزود: اردوغان که شریک آمریکا در جنگ سوریه بود، اعتراف کرد که آمریکا چهار هزار کامیون سلاح به سوریه فرستاده است، البته کمک‌های آمریکا فراتر از این اعداد است.

قاآنی با اشاره به نمونه ای از کمک‌های دشمنان به گروه‌های تکفیری اظهار کرد: هر موشک ضد زره 60 هزار دلار است، اما تروریست‌ها به اندازه ای از این موشک‌ها دارند که برای زدن نیرو هم از آن استفاده می‌کنند.

وی ادامه داد: منطق جمهوری اسلامی در همه صحنه‌ها یک منطق قوی است و برای همین منطق قوی، آمریکا به دنبال دیوانه بازی است.

جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران افزود: زمانی که آمریکا در دو کشور مجاور ایران صدها هزار نیروهای نظامی و تعداد زیادی جنگنده نظامی داشتند، از آمریکایی‌ها نترسیدیم، مجاهدان عراقی با نظامیان آمریکایی جنگیدند و این نظامیان مجبور شدند که با اشک از عراق بیرون بروند.

قاآنی با اشاره به ویژگی‌های رزمندگان مقاومت اظهار کرد: این رزمندگان آماده دفاع از اسلام هستند، رزمندگان مقاومت، فرزندان امام خمینی(ره) هستند، امام راحل راه را به ما نشان دادند، ایشان فرمودند که اگر بسیج جهانی سربازان تشکیل شده بود، آیا کسی جرات این همه جسارت به فرزندان رسول‌الله(ص) را داشت؟

وی ادامه داد: امروز به برکت خواست امام خمینی(ره) فصل جدیدی از مبارزه در یک مقیاس گسترده باز شده و بسیج جهانی سربازان اسلام تشکیل شد، رزمندگان معنوی رسول‌الله(ص) از کشورهای مختلف جمع شدند، روزی به قدس هم خواهیم رسید و وعده مقام معظم رهبری محقق خواهد شد.

جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران افزود: بحث‌های مرکز مطالعات رژیم صهیونیستی در خصوص این است که تا چه زمانی رژیم صهیونیستی باقی خواهد ماند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها