خبرهای داغ:
معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش قم خبر داد

کسب رتبه چهارم کشوری در قبولی کنکور سراسری

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش قم گفت: دانش آموزان قمی با قبولی 58 درصدی در کنکور سراسری سال 96 رتبه چهارم را در سطح کشور کسب کردند.
کد خبر: ۸۹۷۹۷۰۸
|
۰۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، علیرضا یاری پنجشنبه شب در همایش تجلیل از استعدادهای درخشان که در مجتمع یاوران مهدی(عج) اظهار کرد: استان قم در کنکور سراسری سال 92 رتبه یازدهم و در سال‌های 93 و 94 رتبه پنجم و در سال 95 رتبه چهارم کشوری را به دست آورده است و امسال نیز مانند سال گذشته رتبه چهارم را کسب کرد.

وی افزود: امسال رتبه کنکور قم از لحاظ علمی و کیفیت بخشی نسبت به سال‌های گذشته دارای رشد است که کسب رتبه‌های برتر نشانگر توانمندی‌های علمی دانش آموزان و تلاش استادان مجرب در این استان است.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش قم با بیان اینکه استان قم ظرفیت علمی بسیاری دارد گفت: دانش آموزان قمی با داشتن اراده قوی و برنامه ریزی منظم مطالعاتی به این رتبه‌های برتر رسیده‌اند که مرهون تلاش اساتید و حمایت خانواده‌های آنان بوده است.

وی ادامه داد: بیش از 220 دانش آموز قمی موفق شده‌اند امسال در کنکور سراسری رتبه زیر 2 هزار را کسب کنند.

یاری با اشاره به برترین‌ها در رشته‌های مختلف علوم تجربی گفت: امسال حدود 927 هزار نفر در کنکور سراسری شرکت کرده بودند که از این تعداد 537 هزار نفر در رشته علوم تجربی بودند و رقابت در این رشته سنگین بود.

وی بیان کرد: امسال در کنکور سراسری در رشته علوم تجربی، رتبه استان قم نهم شد همچنین در رشته ریاضی رتبه ششم و در رشته ادبیات و علوم انسانی رتبه ششم و در رشته هنر رتبه هفتم را کسب کرده‌ایم.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش قم خاطر نشان کرد: در رشته زبان خارجی نیز رتبه اول را برای چهارمین سال پیاپی کسب کردیم همچنین دانش آموزان قمی امسال در امتحان نهایی رتبه چهارم کشوری را به دست آوردند.

وی با اشاره به اینکه کنکورسراسری یک مهارت است گفت: بسیاری از اساتید معتقد هستند برای کنکور سراسری دانش آموزان باید مهارت تست زنی را بیاموزند چرا که برخی از دانش آموزان از لحاظ استعداد علمی در رتبه بالایی قرار دارند ولی مهارت کافی در تست زنی ندارند.

یاری اضافه کرد: بنیه علمی دانش آموزان در کنکور سراسری مورد محک اصلی قرار نمی‌دهد که در این زمینه نیازمند بازنگری هستیم.

ارسال نظرات